Podle průzkumu agentury GfK Czech skončila největší část výdajů českých spotřebitelů na elektroniku v prodejnách Okay Elektrospotřebiče.
Jako hlavní nákupní místo mezi kamennými prodejnami i internetovými obchody uvedli spotřebitelé Okay pro kategorie spotřební elektronika, bílá technika, drobné spotřebiče a foto technika.
Výsledky vyplývají z odpovědí na otázky „Jak se jmenuje prodejna, ve které jste v posledních dvou letech utratili nejvíce za …?“ Jako metoda spotřebitelského výzkumu bylo použito telefonické dotazování CATI. Dotazovalo se na území celé České republiky na vzorku jednoho tisíce náhodně vybraných domácností.
Mezi kamennými prodejnami byl Okay také nejčastěji uváděn v kategorii PC technika a počítače. Z výzkumu dále vyplynulo, že spotřebitelé v těchto letech nejvíce utráceli za spotřební elektroniku, komunikační techniku, drobné spotřebiče, PC a příslušenství.
Na internetu pak podle odpovědí spotřebitelů nakupuje už více než 58 % Čechů a to včetně vyšších věkových kategorií a lidí s nižším vzděláním.
Sběr dat proběhl v dubnu a květnu 2011. Výzkum byl doplněn o sekundární data ze zprávy GfK Retail and Technology a dále ze sekundárních dat a dostupných databází.
Zdroj: Okay Elektrospotřebiče, ChannelWorld