Skupina Mironet group oznámila dokončení restrukturalizace, kterou zahájila na přelomu roku 2010 a 2011. Společnost se v rámci změn zaměřila na růst marží při riziku poklesu podílu na trhu a omezení výdajů na nerentabilní část marketingové komunikace.
V oznámení Mironet uvedl, že při 20% poklesu obratu došlo k 30% nárůstu celkové hrubé marže. Výrazně jej zasáhl výprodej notebooků v prvním a druhém čtvrtletí 2011, které mu způsobil velké ztráty.
Vedení společnosti se údajně z důvodu nedostatečné kompenzace ze strany výrobců rozhodlo začít obchodovat v zahraničí, kde může prý získat stejnou podporu při nižších nákupních cenách. Mironet dále uvedl, že rychlé nabrání franšízových poboček příliš zatěžovalo centrálu společnosti, přičemž byl jejich přínos malý. Proto dostala přibližně třetina nejslabších poboček výpověď.
Společnost také snížila počet pracovníků o čtvrtinu a vyměnila část zaměstnanců s cílem snížit personální náklady. Omezeny byly také marketingové výdaje. Kvality služeb poskytovaných zákazníkům se to podle Mironetu však nedotklo.
V roce 2011 prodejce v plusu
Za období leden až září 2011 vygeneroval Mironet hospodářský výsledek ve výši 1 039 114 Kč. Po dosažení kladného hospodaření se firma nyní zaměřuje na postupný růst obratu, nechce se však vracet k prodeji zboží s nízkou marží.
„Zájmem společnosti je stát se dobrým zákazníkem partnerů, kteří dokážou nabídnout produkty se zajímavou marží a zároveň ctí uzavřené dohody,“ uvedl Mironet v tiskovém oznámení.
Mironet technology rozvíjí IT servis
Skupina chce prostřednictvím společnosti Mironet technology v dohledné době nabídnout spolupráci v oblasti výroby, upgradu a záručních i mimo záručních oprav notebooků, počítačů, tabletů a telefonů. Další možnou formou spolupráce má být nahrávání české lokalizace i do malých sérií výrobků a případně i služby týkající se zahraničního obchodu.
Na rozvoj IT servisu, výroby a služeb získal Mironet technology v říjnu 2011 údajně dotaci od Evropské unie. K poskytování servisu chce výrobcům nabídnout sběrnou síť vlastních prodejen s tím, že u některých typů výrobků výjezdoví technici na pobočkách mohou zajistit servis přímo u zákazníka.
Společnost Mironet začala na přelomu roku 2010/2011 obchodovat na doméně mironet.cz. Mironet technology se stala od stejného data firmou zaměřenou výhradně na výrobu a služby, kdy již v minulosti požádala o přidělení dotací EU z programu Pro obnovu a rozvoj.
Zdroj: Mironet group