Pokud provozujete internetový obchod, dobře víte, že Zákon o ochraně spotřebitele (§53, odst. 7 Občanského zákoníku) umožňuje koncovému zákazníkovu zboží nakoupené na internetu do 14 dní vrátit bez udání důvodu a odstoupit od smlouvy. Pro vás prodejce to je vždy nepříjemná povinnost, která ne jednu stranu napomohla zvýšení důvěry spotřebitelů při nakupování na internetu, na stranu druhou vás však zatížila dalšími náklady na prodej.
Internetový obchod Kasa.cz se však rozhodl využít této povinnosti k posílení svých marketingových aktivit a uvedenou výhodu pro zákazníky rozšířil nad rámec zákona.
„Zákazníkům nabízíme možnost vrácení nepoužitého zboží do 30 dnů, po tu dobu také automaticky měníme reklamované zboží za nové, což značně urychlí proces reklamace a zákazníci mohou bez jakýchkoli průtahů užívat zvolené zboží. Na základě rozsáhlého interního průzkumu jsme totiž zjistili, že 27 % všech závad se projeví do prvního měsíce od zakoupení. Jakákoliv porucha v prvních dnech používání zákazníka velice zklame, a proto jsme se rozhodli, že všechny tyto případy budeme řešit výměnou za nový kus," uvedla v tiskovém oznámení Jitka Součková, marketingová manažerka společnosti Kasa.cz.
Občanský zákoník upravuje pouze práva zákazníků z řad fyzických osob, e-shop se proto rozhodl nabídnout stejné podmínky také podnikatelům. Jako reseller ale tuto možnost neoceníte, protože nabídka neplatí na zboží určené k dalšímu prodeji a mohou ji tudíž využít pouze koncoví spotřebitelé.
V případě odstoupení od smlouvy je nutné dodržet podmínky stanovené v §457 a §458 Občanského zákoníku, které určují, že si strany musí navrátit původní přijatá plnění. To znamená, že vrácené zboží musí být ve stejném stavu jako při převzetí. „I pokud tomu tak není, nemůžeme zákazníkům žádost o odstoupení od smlouvy zamítnout. Ponížíme však dobropis o skutečně vynaložené náklady na vrácení do původního stavu,"dodala ve zprávě Barbora Winterová, manažerka logistiky společnosti Kasa.cz.
„Možnost odstoupení od smlouvy je v současnosti hojně využívaná a tento trend je rostoucí. Zatímco v roce 2007 jsme z celkového počtu vráceného zboží zaznamenali 25 % odstoupení od smlouvy a 75 % reklamací, v roce 2008 se odstoupení od smlouvy vyšplhalo na 35 %, přičemž počet reklamací klesl na 65 %," uvedla na závěr zajímavou statistiku Barbora Winterová.
Kasa.cz nabízí vedle počítačů a příslušenství i široký sortiment spotřební elektroniky, nábytku a dalšího zboží.