Jde o další krok v integračním procesu předních českých a slovenských online obchodů, který začal již v roce 2008, uvedla skupina Internet Retail v tiskovém prohlášení.
Výkonným ředitelem skupiny se stal Tomáš Richter, dosavadní ředitel holdingu Kasa.cz a Obchodní-dům.cz.
Cílem integrace je podle prohlášení provázání fungování všech členů skupiny tak, aby bylo dosaženo maximální efektivity provozu, logistiky i služeb při zachování jejich vysoké kvality. Ve výsledku se má propojení projevit v nízké ceně zboží při vysoké kvalitě služeb.
„V předchozím období se nám podařilo vybudovat nové společné call centrum v Brně, otevřít logistické a nákupní centrum v Praze 9 na Černém Mostě a bezproblémově zavést nový informační systém SAP pro všechny naše obchody,“ uvedl Tomáš Richter v tiskovém oznámení.
Sedm e-shopů s dvoumiliardovým obratem
Celkem do skupiny Internet Retail patří sedm internetových obchodů. V České republice jsou to Kasa.cz, Obchodní-dům.cz, Nakupuj.com a Megaobchod.cz, na Slovensku pak Hej.sk, Obchodný-dom.sk a Dunaj.sk. Součástí skupiny jsou také obchody Vltava.cz a Cybex.cz, které dosud fungují pod původní právní identitou.
Společně obchody skupiny Internet Retail generují obrat přes 2 miliardy Kč a pro rok 2011 plánují další růst, který by měl dosáhnout až 50 %.
Strategií obchodů Kasa.cz, Hej.sk, Obchodní-dům.cz a Obchodný-dom.sk je především prodej širokého sortimentu a nabídka služeb s poradenským servisem. Naopak Nakupuj.com, Dunaj.sk a Megaobchod.cz zastupují podle prohlášení skupiny nízkonákladové obchody, kde není důraz kladen na šíři služeb, ale rozhodující je snaha udržet co nejnižší ceny.
Všechy e-shopy v rámci skupiny sdílejí kompletní zázemí, tj. jak zákaznickou podporu, logistiku i nákup, tak management.
ChannelWorld: Jak chce skupina v rámci své strategie zamezit vzájemné "kanibalizaci" či konkurování si obchodů mezi sebou?
Internet Retail: Obchody mají odlišnou marketingovou strategii a zaměřují se na jiné zákazníky. Kanibalizaci však samozřejmě 100 % nikdy nezamezíme.
Jak chce Internet Retail docílit 50% růstu, aniž by si e-taily pouze nepřetahovaly zákazníky mezi sebou a naopak získají nové klienty?
Růst je plánován za skupinu, tudíž není strategií přetáhnout zákazníky mezi sebou. Letos se budeme snažit maximálně vytěžovat zákazníky, kteří na internetu ještě nenakupují.
Zdroj: Internet Retail, ChannelWorld