Pondělní vydání týdeníku Euro (a HN, ČTK) přineslo informaci, že internetový prodejce Pixmania, jež provozuje skupina Dixons Retail, nabízí za Alza.cz až miliardu korun.
Zástupci největšího internetového prodejce v České republice tuto informaci vyvrátili. Stejně tak na dotaz ChannelWorldu reagovalo tiskové oddělení Dixons Retail, „…Pixmania je v České republice dobře zavadena skrze svůj organický růst…Tyto spekulace jsou nepodložené,“ odpověděl v e-mailu Mark Webb, ředitel pro vztahy s médii v Dixons Retail.
Internetový obchod Alza.cz vygeneroval v loňském roce obrat 5,6 miliardy Kč a meziročně v posledních letech vykazuje více než 34 % růst. Zisk společnosti před zdaněním činil za rok 2009, tedy v době hospodářské krize, celkem 293,901 milionů Kč (čistý zisk po zdanění pak 234,639 milionů Kč).
U firmy s dvouciferným meziročním růstem, která je potenciálně schopná vygenerovat kumulovaný zisk ve výši 1 miliardy Kč během 3-4 let, lze navíc stěží očekávat, že by se chtěla nechat koupit za takovou částku.
Zdroj: ChannelWorld
Titulní foto: © Tombaky - Fotolia.com