E-shop CZC.cz následuje mj. konkurenční internetový obchod Alza.cz a uvádí vlastní aplikaci pro chytré mobily a další zařízení se systémem Android.
Aplikace CZC.cz, kterou lze zdarma stahovat z Google Play, podporuje Android ve verzi 2.2 a vyšší. Umožňuje zákazníkům procházet kompletní nabídku e-shopu a přímo z mobilu či tabletu uskutečnit objednávku. Pro nalezení konkrétního produktu je možné využít hlasové vyhledávání.
Vývoj aplikace trval s přestávkami prý přibližně dva měsíce a následovalo interní testování zkušebních verzí. „Teď už jsme aplikaci vypustili do světa, aby ji mohli vyzkoušet i naši zákazníci. Zaměřili jsme se na platformu Android, která je mezi uživateli v Česku nejoblíbenější,“ uvedl ve zprávě pro média Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.
Kromě nákupu v e-shopu aplikace umožňuje přistupovat k zákaznickému účtu a procházet seznam kamenných poboček s přehledem kontaktů a poskytovaných služeb. Pobočky lze zobrazit na mapě, případně je možné plynule přejít do navigační aplikace systému pro naplánování trasy do zvolené pobočky v případě zařízení s GPS navigací.
Nativní aplikace mobilní web nenahradí
Ačkoliv nativní aplikace pro Android přináší bonusové funkce jako je hlasového vyhledávání, těžko ji lze brát za plnohodnotnou náhradu webových stránek e-shopu optimalizovaných pro mobilní zařízení, kterou vedle vlastní aplikace nabízí třeba již zmíněná Alza.cz, ale i další tuzemské e-shopy s počítači a elektronikou.
Ne všechny mobily jsou vybaveny systémem Android. Pak je tu řada mobilní elektroniky s přístupem na internet, kde Android nemá zdaleka tak silné tržní postavení (tablety, čtečky elektronických knih, multimediální přehrávače).
CZC.cz sice deklaruje, že v případě zájmu zákazníků uvede i aplikaci pro platformu iOS, ovšem mobilní verze webových stránek e-shopu by pokryla drtivou většinu přenosné elektroniky s webovým prohlížečem. Navíc by se k ní dostali i uživatelé, kteří na zboží v sortimentu CZC.cz narazili při surfování v mobilním prohlížeči.
Nativní aplikace má smysl především pro pravidelné zákazníky, kteří zároveň disponují kompatibilním zařízením. Lze ji spíše chápat jako nadstavbu „mobilního servisu“ internetového obchodu. Je proto překvapivé, že s ní CZC.cz přichází před spuštěním verze e-shopu vhodné pro zobrazení v mobilních webových prohlížečích. Analytici přitom předpovídají, že počet objednávek realizovaných z mobilních zařízení kontinuální poroste brzy nad pět procent.
Obr. 1: Aplikace CZC.cz pro Android - procházení katalogu se zbožím
Obr. 2: Aplikace CZC.cz pro Android - zobrazení pobočky na mapě složené ze satelitních snímků
Obr. 3: Web e-shopu CZC.cz v mobilním prohlížeči systému Android v nyní nejrozšířenější verzi 2.3
Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld.cz
Úvodní foto: Google Play, CZC.cz