CZC.cz po necelých osmi letech nahradí starou verzi svého internetového obchodu. Spuštění předcházelo déle než rok trvající uživatelské testování a zkušební provoz webu.
Druhá vlna testování začala v srpnu loňského roku, od té doby mohli uživatelé libovolně nakupovat v obou verzích a vznášet připomínky k inovacím.
„Se starým e-shopem se loučíme s těžkým srdcem, stal se naší součástí a naším symbolem. Nový web byl ale nezbytný a těšíme se na něj. Zákazníkům přinese nejen moderní grafiku a design, ale i velké množství nových funkcí. A co je hlavní – nejmodernější technologie použité při jeho konstrukci nám do budoucna usnadní další rozšiřování tak, aby internetový obchod CZC.cz byl vždy špičkou mezi českými e-shopy,“ uvedl ke spuštění nového e-shopu v tiskovém oznámení majitel společnosti Josef Matějka.
Mezi nejvýznamnější novinky patří podle CZC.cz rychlé vyhledávání zboží, které nahradilo klasický strom produktů a umožňuje zákazníkovi určit parametry, které jsou právě pro něj důležité pro výběr toho správného produktu. Web by měl být také uživatelsky přívětivější než stará verze.
Značného zpřehlednění a zjednodušení se dočkal také nákupní proces, nově je také možné nakupovat i bez registrace, uvádí CZC.cz.
E-tailer dále vylepšil produktové seznamy, podporu uživatelských recenzí a komentářů a další funkce, orientované na zákaznické komunity. Z předchozí verze zůstává zachován graf vývoje ceny.
Očima zákazníků
Vzhledem k poměrně velmi dlouhému období přechodu na novou verzi a možnosti vyjádřit názory a problémy při beta testování by se dalo čekat, že změna již nevyvolá moc negativních reakcí. Na diskuzi fanouškovské stránky CZC.cz na Facebooku se to však pozitivními reakcemi nevíří.
„Možná to vypadá více "cool", má to větší obrázky produktů, ale přehlednost a rychlá navigace mezi produkty je ta tam:-( Nelíbí se mi,“ píše Zdeněk Pracný.
Bobby Šelemberk částečně oponuje: „Je to jen o zvyku, několik let je člověk na něco zvyklej, a ono se to změní, z počátku je to trochu chaotické, ale já osobně jsem tam strávil celou dnešní noc, vše jsem prolezl a prozkoumal, a hlavně vyhledávání mi přijde efektivnější, rychlejší a přehledné, tak snad bude nový web fungovat bez problémů, změna je potřebná část života, v tomto případě převážně pozitivní :) ode mě pochvala pro CZC.“
Ale i u vyhledávání narážejí uživatelé na změny: „Zdá se to jen mě nebo je to opravdu tak? Vyhledávání dle parametrů je takové... osekané. Navíc mi třeba u monitorů chybí jeden důležitý parametr. A to konkrétně, zda je monitor lesklý či matný! Jak si mám vybrat, když chci matný displej?“ Ptá se Luky Macák.
Zatím se však ke změně objevilo pouze 24 komentářů a je jasné, že negativní se ozvou jako první. Proti nespokojenosti s navigací se naopak staví názory uživatelů, kteří uvádí, že nyní naleznou produkt podstatně dříve. Inu na každé změně je nejhorší samotná změna.
V druhé fázi přijde věrnostní program
V další fázi přijde na řadu ostrý start tzv. Bonus klubu, který mimo jiné nabídne také možnost nákupu zboží za získané body, a posléze také spuštění nového věrnostního systému.
Spuštěním nového webu na doméně czc.cz e-shop uzavřel proměnu názvu společnosti, která se od prosince 2011 přejmenovala z Czech Computeru na CZC.cz.. Starý web poběží ještě nějakou dobu na adrese old.czc.cz.
Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld