Internetový obchod Alza.cz se chystá spustit novou službu Alza Drive, což je nový model osobního vyzvednutí zboží, který se v zahraničí těší již nemalé oblibě. Zákazník si v tomto případě přijede pro zboží na kamennou pobočku a vše vyřídí, aniž by musel vystoupit ze svého automobilu.
Přijede k okénku, kde vyřídí platbu. Podporovány zde mají být všechny dosud nabízené platební metody jako uvnitř pobočky kromě nákupu na splátky. Poté zákazník popojede k dalšímu okénku, kde si přebere zboží. Pokud se jedná o objemnější zboží, tak mu ho obsluha obchodu sama naloží do vozu.
Služba Alza Drive bude poskytována podobně jako doručení na pobočku. Zákazník by si měl zaplatit i stejný manipulační poplatek. Alespoň tak to platí u slovenského e-shopu Alza.sk, který rovněž provozuje akciová společnost Alza.cz, stejně jako e-shop v česku. Alza.sk už službu zavedla ve své bratislavské centrále.
Nový trend v inernetovém nakupování?
Zákazník si při nákupu zvolí, že si chce zboží vyzvednout na pobočce za využití služby Alza Drive. Jakmile je pro něj zboží připravené, obdrží textovou zprávu na mobilní telefon, že si pro objednané zboží může přijet jakmile se mu to hodí. Slovenská Alza.sk slibuje, že celý proces včetně platby a předání zboží nebude trvat déle než tři minuty.
Dodání zboží až do vozu zákazníka je jednou z nové kategorie služeb e-shopů, jejichž brzké zavedení analytici očekávali i na českém trhu. Toté lze říci o nákupu prostřednictvím mobilu či tabletu. Alza.cz nedávno spustila mobilní verzi svého e-shopu optimalizovanou právě pro přenosná zařízení. Dostupná je na adrese http://m.alza.cz. Tutéž službu v poslední době nabídl například také Mall.cz (http://m.mall.cz).
Zdroj: Alza, ChannelWorld