Společnost Alza.cz, která provozuje stejnojmenný e-shop především s počítači a elektronikou, oznámila, že v roce 2012 dosáhla celkového obratu 7,651 miliardy korun.
Meziročně tak obrat narostl o 13,5 %. Jak se obrat e-shopu vyvíjel za poslední roky ukazuje graf na konci textu.
Alza.cz uvádí, že většina obratu i nadále pochází z tradičních IT komodit, přestože výrazně rozšířila sortiment.
Stolních počítačů, přenosných počítačů a tabletů prý loni Alza.cz prodala v součtu přes 250 tisíc kusů a vyřídila přes 2,5 milionu objednávek.
Ve zprávě pro média si Alza.cz pochvaluje růst zájmu o výše zmiňovaný nový sortiment. Daří se údajně zejména televizní technice a bílému elektru.
„Raketový start“ prý zaznamenal prodej elektronických licencí, tedy prodej softwaru bez doručování instalačního média a prodej elektronických knih. Na licene Microsoftu má Alza.cz jako jediný prodejce v ČR přímý kontrakt s výrobcem. Konkrétní čísla ovšem e-shop nezveřejnil.
Alza.cz loni sbírala ocenění i zlepšovala služby
E-shopu Alza.cz se v roce 2012 dařilo nejen, co se obratu týče. Popularitu e-shopu u zákazníků odráží také zisk ocenění Shop roku 2012 v anketě cenového srovnávače Heureka.cz a úspěch v anketě Křišťálová Lupa 2012 odborného serveru Lupa.cz v kategorii Internetové obchodování.
Alza.cz v loňském roce získala také ocenění MasterCard Obchodník roku 2012 – kategorie internetový prodejce.
Vedle „sbírání trofejí“ Alza.cz loni stihla rozšířit počet svých kamenných poboček na 33. Jak ChannelWorld informoval, modernizací prošla centrála obchodu v pražských Holešovicích, kde byl rozšířen showroom.
Spuštěna též byla služba Alza Drive pro obsluhu zákazníků, aniž by museli vystoupit ze svého automobilu. O tom rovněž ChannelWorld informoval.
Graf č.1: Roční obraty Alza.cz od roku 2002 do roku 2012 v milionech korun (zdroj Alza.cz)
Zdroj: Alza.cz