Největším zadavatelem display reklamy v říjnu 2012 byl e-shop Alza.cz, který na internetu umístil inzerci v ceníkové hodnotě 16,9 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) realizuje agentura Mediaresearch.
Alza.cz tak v říjnu podle údajů z projektu AdMonitoring utratila za display reklamu více než telekomunikační společnost Telefónica (16,7 milionu korun) a prodejce automobilů Porsche (15,7 milionu korun). Celkově zadavatelé inzerce v říjnu 2012 využili bannerovou reklamu v hodnotě 632 milionů korun. Oproti září tak výdaje vzrostly o 37 %. Meziročně pak o 44 %.
Všechna zmíněná data pocházejí z projektu AdMonitoring provozovaným Sdružením pro internetovou reklamu, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na Internetu. Vychází z deklarací zapojených médií, nezávislého robotického monitoringu online médií a ze zpětných kontrol mediálních agentur.
Zdroj: Mediaresearch