Hlavní navigace

Konkurence: Alza.cz hlásí další rekordní rok, její obrat vloni vyrostl o pětinu

31. 1. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Alza.cz
Jednička na českém trhu ICT maloobchodu dosáhla za rok 2017 obratu ve výši necelých 21 miliard korun, přičemž se mohla opřít nejen o stabilní růst na svém domácím hřišti, ale i o masivně rostoucí příjmy ze zahraničních trhů.

Společnost Alza.cz v roce 2017 opět lámala rekordy. Podle předběžných výsledků dosáhla obratu ve výši necelých 21 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 20,7 %. Na domácím trhu Alza vyrostla o 17,9 %, na Slovensku o 19,5 % a ve zbytku Evropy o 80 %.

Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ shrnul Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti.

Obrat z m-commerce se více než zdvojnásobil

Nástup mobilních nákupů je vidět i na rostoucích výsledcích mobilní aplikace Alza. V prosinci například návštěvnost vzrostla o více než 200 %. Pokud jde o obrat, nákupy z aplikace v roce 2017 meziročně vyrostly o 112 % na operačním systému iOS a o 176 % na Androidu.

Celkově nejúspěšnějším segmentem byly mobilní telefony, jejichž prodej v loňském roce vyrostl o 17,4 %. Kromě telefonů překonalo miliardový obrat dalších šest segmentů: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy.

Alza se může chlubit také růstem v oblasti B2B, kde si meziročně polepšila o 29 %. Podnikoví zákazníci nejvíce nakupují tradiční IT zboží v podobě notebooků, telefonů, komponentů, příslušenství apod. Podíl B2B na celkovém obratu Alzy činil 12 %.

Investice do logistiky, služeb a moderních segmentů

Alza.cz vstupuje do roku 2018 s více než 1 500 zaměstnanci a chce i nadále posilovat svou pozici jedničky na trhu. Hned na začátku roku spustila pilotní provoz své první Prodejny budoucnosti a i v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do dalšího rozvoje logistiky a služeb.

MMF24

Na základě dostupných dat o chování zákazníků na webu a v mobilní aplikaci vidí firma i velký prostor v oblasti personalizace webového obsahu a nabídek. Z hlediska produktového portfolia se pak chce zaměřit na rezonující témata umělé inteligence, internetu věcí, virtuální reality a dalších.

Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
PoE extender od Zyxel Networks pomáhá překonat problémy s nasazením sítí na velké vzdálenosti
Josef Šikýř je novým servisním ředitelem NTT Data
Josef Šikýř je novým servisním ředitelem NTT Data
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Obrazem: Adaptivní zážitky na Sophos Xperience Roadshow 2024
Obrazem: Adaptivní zážitky na Sophos Xperience Roadshow 2024