Společnost Alza.cz v roce 2017 opět lámala rekordy. Podle předběžných výsledků dosáhla obratu ve výši necelých 21 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 20,7 %. Na domácím trhu Alza vyrostla o 17,9 %, na Slovensku o 19,5 % a ve zbytku Evropy o 80 %.
„Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ shrnul Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti.
Obrat z m-commerce se více než zdvojnásobil
Nástup mobilních nákupů je vidět i na rostoucích výsledcích mobilní aplikace Alza. V prosinci například návštěvnost vzrostla o více než 200 %. Pokud jde o obrat, nákupy z aplikace v roce 2017 meziročně vyrostly o 112 % na operačním systému iOS a o 176 % na Androidu.
Celkově nejúspěšnějším segmentem byly mobilní telefony, jejichž prodej v loňském roce vyrostl o 17,4 %. Kromě telefonů překonalo miliardový obrat dalších šest segmentů: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy.
Alza se může chlubit také růstem v oblasti B2B, kde si meziročně polepšila o 29 %. Podnikoví zákazníci nejvíce nakupují tradiční IT zboží v podobě notebooků, telefonů, komponentů, příslušenství apod. Podíl B2B na celkovém obratu Alzy činil 12 %.
Investice do logistiky, služeb a moderních segmentů
Alza.cz vstupuje do roku 2018 s více než 1 500 zaměstnanci a chce i nadále posilovat svou pozici jedničky na trhu. Hned na začátku roku spustila pilotní provoz své první Prodejny budoucnosti a i v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do dalšího rozvoje logistiky a služeb.
Na základě dostupných dat o chování zákazníků na webu a v mobilní aplikaci vidí firma i velký prostor v oblasti personalizace webového obsahu a nabídek. Z hlediska produktového portfolia se pak chce zaměřit na rezonující témata umělé inteligence, internetu věcí, virtuální reality a dalších.
Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld