Skupina Konica Minolta oznámila, že za rok 2022 vykázala tržby ve výši 2,162 miliardy korun. Zisk před zdaněním se podle mezinárodních účetních standardů vyšplhal na 142 milionů korun.
Podle zástupců Koniky k pozitivnímu výsledku pomohl především úspěšný vstup na trh kamerových řešení, vývoj vlastních softwarových nástrojů a celkový rozvoj v segmentu IT služeb.
Z 30 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, je české zastoupení jedno z nejvíce profitabilních v regionu. Výsledky se tak vrátily na úroveň před covidovou pandemií, a dokonce překonaly hospodaření roku 2019.
„V posledních dvou letech jsme se jako všichni museli potýkat se stagnací trhu, lockdowny nebo narušením dodavatelských řetězců,“ uvádí Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech (KMBCZ).
„I v době pandemie se nám však dařilo pokračovat ve vývoji vlastních aplikací a rozvíjet nové oblasti podnikání, jako jsou kamerová řešení nebo služby související s digitální transformací firem,“ upřesňuje.
Čurda dodává, že i díky tomu se Konice za minulý rok podařilo dosáhnout výsledků na úrovni předcovidových let, a dokonce druhých nejlepších v historii.
Zaostřeno na digitalizaci a automatizaci
Mezi hlavní události roku 2022 patřilo z pohledu skupiny zřízení samostatné divize pro rozvoj služeb spojených s Microsoft 365 nebo propojení managementu v České republice a na Slovensku.
Nové podnikatelské příležitosti přineslo rovněž prohloubení spolupráce s mezinárodní společností M-Files, která se specializuje na systémy pro inteligentní správu informací.
„V reakci na pandemická opatření se nám rovněž podařilo digitalizovat významnou část našich vlastních obchodních procesů. Téměř se čtvrtinou zákazníků tak již v současnosti už komunikujeme zcela on-line […],“ popisuje Čurda.
Právě oblast IT služeb, která zahrnuje produkty související s digitalizací a automatizací procesů, či s kamerovými systémy, se podílela na tržbách společnosti již z 33 %.
„V prodeji softwarových produktů jsme za rok 2022 dosáhli nejlepších výsledků od vstupu společnosti mezi dodavatele IT služeb v roce 2015,“ upřesňuje Zdeněk Toman, obchodní ředitel ITS Sales KMBCZ.
Konica Minolta v loňském roce v Praze také vybudovala největší zážitkový showroom Konica Minolta Evropě se zaměřením na ukázku kamerových a videoanalytických řešení. Jejich rozvojem v regionu střední a východní Evropy byli pověřeni čeští manažeři.
Graf – Vývoj hospodářských výsledků Konica Minolta v ČR (2019–2022)
Zdroj: Konica Minolta