Konica Minolta v České republice vykázala za fiskální rok 2015, který skončil 31. 3. 2016, rekordní zisk po zdanění ve výši 100 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 19 % (dle IFRS). Nejvyšší v historii firmy je i její obrat, který při růstu o 3,5 % dosáhl 1,7 miliardy.
Tomáš Bednář, dosavadní ředitel české pobočky a nově šéf divize ITS Konica Minolta pro východní Evropu, uvedl, že podíl jednotlivých oblastí byznysu na výsledku je následující: služby (MPS) – 500 mil. Kč, přímý prodej bez služeb – 650-700 mil. Kč, nepřímý prodej přes partnery – 400 mil. Kč, IT služby – 150-170 mil. Kč.
Do výsledku nejsou započítány čísla společnosti Webcom, kterou Konica Minolta akvírovala loni v létě po dvou letech vyjednávání. Integrace obou firem i jejích procesů pro poskytované služby stále probíhá a její dokončení je letos prioritou.
Pro další roky společnost plánuje, že její zisk by měl dosahovat mezi 5 %-6 % obratu.
Pavel Štěpán, ředitel pro přímý prodej, uvedl, že výsledky podpořily velké zakázky u klientů, jako jsou Allianz, Kofola Holding, skupina Vítkovice, Ministerstvo vnitra či OSA. Celkově společnosti loni získala kolem 800 nových zákazníků z celkových 4 500.
Výrazný nárůst registrovala Konica Minolta v oblasti softwarových aplikací. Samostatné divizi ECM (Enterpise Content Management) vzrostly tržby o 52 %.
„Z našeho pohledu má největší dopad na růst této oblasti segment menších a středních firem, které ve velkém začínají řešit problematiku automatizace a elektronického zpracování dokumentů. Velcí hráči dnes hodně investují do systému na řízení procesů,“ uvedl Pavel Čurda, který střídá Tomáše Bednáře na pozici generálního ředitele Konica Minolta Business Solutions Czech.
Pozice na trhu
Podle statistik společnosti InfoSource vzrostly tržní podíly Konica Minolta v ČR v případě barevných digitálních produkčních strojů na 63,9 % a v segmentu černobílých produkčních strojů pak na 76,3 %.
Na vrostoucím trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren pro formát A3 činil podíl 36,9 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 dokázala Konica Minolta meziročně navýšit své prodeje a posílit tržní podíl na 35,1 %.
V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta 16,2% podíl u barevného a 23,4% podíl u černobílého tisku.
Hlavní plány nového managementu pro rok 2016
Hlavní prioritou Konicy Minolty pro letošní rok je již zmíněné dokončení začlenění Webcomu do její standardní nabídky, uvedl nový generální ředitel Pavel Čurda.
Další růst chce do budoucna společnost generovat také prodejem služeb v oblasti elektronického zpracování dokumentů a rozvojem průmyslového tisku.
Letos chce Konica Minolta reorganizovat interní obchodní oddělení a budovat specializaci pro jednotlivé vertikály. S resellery a servisními partnery pak chce rozvíjet ICT služby.
Dlouhodobé priority KM v ČR
V následujícím roce KM chystá rozvoj cloudových a hybridních řešení skrze nově vytvořenou divizi IT služeb. Dále napříč celou divizí posiluje implementační a konzultační týmy. Připravuje také další rozšíření portfolia například o integrační služby.
Ve všech zemích regionu východní Evropy chce divize IT služeb letos dosáhnout obratu zhruba miliardy korun a v průběhu dvou let vykázat růst na dvojnásobek současného stavu.
„Ve střednědobém (období) se zaměříme na nabídku individuálních řešení v oblasti bezpapírové kanceláře,“ řekl Pavel Čurda, nový generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.
Klíčový bude pro Konicu Minoltu rozvoj IT služeb, konkrétně digitalizace a konverze dokumentů (a extrakce dat), ECM, BPM a spravované infrastrukturní služby. V oblasti CRM a ERP využije portfolio Webcomu a chce svou nabídku více kustomizovat a nabízet individuální řešení.
K rozvoji inovací mají přispět i dvě vývojová centra Konica Minolta v Brně, se kterými bude nová divize IT Služeb spolupracovat.
„Samostatný systém obchodu na jednotlivých trzích zůstane zachovaný. Tisková i IT řešení budou tedy nabízet a servisovat národní zastoupení Konica Minolta, ale pod novým mezinárodním vedením,“ dodal Tomáš Bednář, ředitel divize IT Služeb Konica Minolta pro region východní Evropy,
Personální změny
S novým fiskálním rokem došlo od dubna 2016 k organizačním změnám. Novým generálním ředitelem Konica Minolta v České republice byl jmenován Pavel Čurda.
Zodpovědný bude zejména za řízení přímého a nepřímého prodeje tiskových a IT řešení. Ve funkci nahradil Tomáše Bednáře, který se ujal vedení nové divize IT Služeb Konica Minolta ve 14 zemích východní Evropy, včetně ČR.
Pavel Čurda je třetím jednatelem Konica Minolta Business Solutions Czech vedle Tomáše Bednáře a Romana Tihelky.
Pracovní zkušenosti u Konica Minolta
- 2003 říjen - Konica Minolta Czech, projektový manažer
- 2004 září - Konica Minolta Czech, vedoucí logistiky
- 2005 září - Konica Minolta Czech, ředitel zákaznických služeb
- 2009 leden - Konica Minolta Czech, obchodní ředitel
- 2013 únor - Konica Minolta Slovenia and Croatia, generální ředitel
- 2016 duben - Konica Minolta Czech, generální ředitel
Pavel Čurda vystudoval Vysoké učení technické v Brně, obor ekonomie a řízení.
Tomáš Bednář, ředitel divize IT Služeb Konica Minolta pro region východní Evropy, Konica Minolta
Pracovní zkušenosti u Konica Minolta
- 1996 - Minolta - MAI (země CEE) - Podpora produktů tiskáren
- 2003 květen - Konica Minolta Czech, ředitel služeb
- 2008 leden - Konica Minolta Czech, výkonný ředitel
- 2010 duben - Konica Minolta Czech, generální ředitel
- 2011 duben - Konica Minolta Bulgaria, výkonný ředitel
- 2012 květen - Konica Minolta Slovakia, generální ředitel
- 2016 duben - Konica Minolta, ředitel divize IT Služeb pro region východní Evropy
Tomáš Bednář vystudoval Vysoké učení technické v Brně, obor informační technologie.
Zdroj: ChannelWorld, Konica Minolta