Konica Minolta hlásí růst zisku i tržeb, v ČR hledá nové investiční příležitosti

28. 5. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Konica Minolta ČR dosáhla vloni zisku před zdaněním ve výši 174 milionů korun, což představuje růst o 17 %. Obrat vykázal více než 6% růst na 2,34 miliardy korun. Společnost plánuje rozšířit skupinu o další firmy z oblasti bezpečnostních videosystémů či pokročilého zpracování videa.

Společnost Konica Minolta ČR zveřejnila výsledky svého hospodaření v roce 2018. Z nich vyplývá, že zisk před zdaněním meziročně vzrostl o 17 % na 174 milionů korun, obrat se zvýšil o více než 6 % na 2,34 miliardy korun.

Konica Minolta uvádí, že největší podíl na růstu tržeb měla oblast IT služeb, která meziročně vyrostla o 11 % na 883 milionů korun a představuje tak více než 37 % celkového obratu společnosti v České republice.

České zastoupení podotýká, že z 23 zemí střední a východní Evropy, kde Konica Minolta působí, jsou tržby na českém trhu druhé nejvyšší. Při porovnání prodejů v oblasti ITS je pak tuzemské zastoupení dokonce nejúspěšnější v celém regionu.

Konica Minolta navíc chce v České republice pokračovat v akvizicích. Po začlenění bývalé společnosti Webcom nyní plánuje rozšířit skupinu o další firmy především z oblasti bezpečnostních videosystémů nebo pokročilého zpracování videa.

Rekordní růst nepřímého prodeje  

V rámci přímého prodeje se společnosti vloni dařilo při realizaci zakázek pro velké klienty. Uzavřela nové smlouvy například ve společnostech Erste Group, Husquarna, Travel Service či Czech News Center.

Jednotlivé kontrakty se týkaly zejména digitalizace dokumentů nebo implementace na míru připravovaných softwarových a tiskových řešení včetně souvisejícího servisního zajištění,“ upřesňuje Pavel Štěpán, obchodní ředitel KM BCZ.

Úspěšní jsme byli rovněž s nabídkami nových technologií. Prodali jsme již stovky kamer Mobotix a zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu od prvních zákazníků na IT platformu Workplace Hub,“ dodává.  

Nepřímý prodej se podílel na obratu Konica Minolta celkem 21,1 %. Meziročně došlo k nárůstu o 10,6 milionu korun na 411,5 milionu korun, což je podle společnosti dosavadní rekord.

Zaměřili jsme se na produkční a velkoformátový tisk, prodali jsme historicky nejvíce barevných A3 zařízení,“ vysvětluje Tomáš Holubec, obchodní ředitel nepřímého prodeje KM BCZ.  

Díky systému školení a rozšiřování produktového portfolia jsme navýšili i prodeje řešení pro řízení firemních procesů. Rozšířili jsme také partnerskou síť, což se projevilo i ve výrazném nárůstu prodeje nových kamerových systémů,“ dodává.

Konica Minolta plánuje inovace i v tradiční oblasti tiskových řešení. Ještě letos se chystá uvést na trh celou novou řadu kancelářských tiskových zařízení formátu A3 i A4 se zajímavou výbavou i funkcemi.

Lídr na trhu produkčních strojů

Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl v případě černobílých produkčních strojů 66,7 %, v segmentu barevných digitálních produkčních strojů pak 60,4 %. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 36,5 %.

ICTS24

U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 byl tržní podíl 31,6 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíl u barevného i černobílého tisku dohromady 14,4 %.

Zdroj: Konica Minolta Business Solutions Czech

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci