Komunikovat se zákazníky se v ČR vyplatí na Facebooku

18. 1. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Octus - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Mediaresearch vládne českým sociálním sítím Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly také LinkedIn a Google+. Na kterou síť upnout síly při komunikaci se zákazníky?

Komunikovat se zákazníky se v ČR vyplatí na FacebookuAgentura Mediaresearch provedla výzkumu Komunitní weby koncem minulého roku na vzorku 1 298 respondentů z internetového panelu. Výsledky ukazují, že zatímco v roce 2010 se české sociální sítě ještě poměrně držely, v 2011 je už pokles návštěvnosti velmi výrazný.

Na první pohled lidé odcházejí na Facebook a YouTube, které za poslední tři sledované roky upoutaly většinu internetové populace, říká Alena Ivánková, research project manager výzkumu. Alespoň prý jednou týdně zláká YouTube a Facebook dva ze tří internetových uživatelů.

Za nejzajímavější označilo Facebook 40 % respondentů, 25 % pak uvedlo YouTube. V průběhu tří let se obliba Facebooku a YouTube ustaluje, kdežto zajímavost z pohledu uživatelů u jiných webů klesá. Letos zařazený Google+ je nejzajímavější pro 8 % respondentů.


Graf: Nejzajímavější (nejoblíbenější) komunitní weby

Graf: Nejzajímavější (nejoblíbenější) komunitní weby

Zdroj: Výzkum Komunitní weby 2011, Mediaresearch, internetová populace 15+, N = 1298, listopad 2011


Tři čtvrtiny respondentů zapojeny do sociálních sítí

Internetový profil s osobními údaji přístupný pro ostatní zaregistrované uživatele mají vytvořen tři čtvrtiny respondentů. Největší zapojení lze pozorovat u nejmladší generace do 24 let (94 % respondentů) a podobně i u generace 25-34 let (90 %).

Podíl českých uživatelů sociálních sítí podle Mediaresearch rostl nejvíce mezi roky 2009 a 2010, od roku 2010 je však stejný, a to i v různých sociodemografických skupinách.


Graf: Struktura uživatelů registrovaných na komunitních webech s profilem dostupným pro další uživatele

Graf: Struktura uživatelů registrovaných na komunitních webech s profilem dostupným pro další uživatele

Zdroj: Výzkum Komunitní weby 2011, Mediaresearch, internetová populace 15+, N = 1298, listopad 2011


Google+ zatím není v hledáčku

ICTS24

Vytvoření profilu na Google+ uvedlo v průzkumu pouze 13 % respondentů a 5 % pak tvrdí, že si hodlá v nejbližší době profil na Google+ založit. Více než polovina (53 %) dotázaných uvedla, že se do Google+ v nejbližší době nebude pouštět.

Lidé, kteří mohou porovnat Facebook i Google+ však hodnotí velmi dobře oba weby. Od dvou třetin těchto „bikomunitářů“ dostaly jedničku nebo dvojku,“ dodala k výsledkům Alena Ivánková.

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC