Agentura Mediaresearch provedla výzkumu Komunitní weby koncem minulého roku na vzorku 1 298 respondentů z internetového panelu. Výsledky ukazují, že zatímco v roce 2010 se české sociální sítě ještě poměrně držely, v 2011 je už pokles návštěvnosti velmi výrazný.
Na první pohled lidé odcházejí na Facebook a YouTube, které za poslední tři sledované roky upoutaly většinu internetové populace, říká Alena Ivánková, research project manager výzkumu. Alespoň prý jednou týdně zláká YouTube a Facebook dva ze tří internetových uživatelů.
Za nejzajímavější označilo Facebook 40 % respondentů, 25 % pak uvedlo YouTube. V průběhu tří let se obliba Facebooku a YouTube ustaluje, kdežto zajímavost z pohledu uživatelů u jiných webů klesá. Letos zařazený Google+ je nejzajímavější pro 8 % respondentů.
Graf: Nejzajímavější (nejoblíbenější) komunitní weby
Zdroj: Výzkum Komunitní weby 2011, Mediaresearch, internetová populace 15+, N = 1298, listopad 2011
Tři čtvrtiny respondentů zapojeny do sociálních sítí
Internetový profil s osobními údaji přístupný pro ostatní zaregistrované uživatele mají vytvořen tři čtvrtiny respondentů. Největší zapojení lze pozorovat u nejmladší generace do 24 let (94 % respondentů) a podobně i u generace 25-34 let (90 %).
Podíl českých uživatelů sociálních sítí podle Mediaresearch rostl nejvíce mezi roky 2009 a 2010, od roku 2010 je však stejný, a to i v různých sociodemografických skupinách.
Graf: Struktura uživatelů registrovaných na komunitních webech s profilem dostupným pro další uživatele
Zdroj: Výzkum Komunitní weby 2011, Mediaresearch, internetová populace 15+, N = 1298, listopad 2011
Google+ zatím není v hledáčku
Vytvoření profilu na Google+ uvedlo v průzkumu pouze 13 % respondentů a 5 % pak tvrdí, že si hodlá v nejbližší době profil na Google+ založit. Více než polovina (53 %) dotázaných uvedla, že se do Google+ v nejbližší době nebude pouštět.
„Lidé, kteří mohou porovnat Facebook i Google+ však hodnotí velmi dobře oba weby. Od dvou třetin těchto „bikomunitářů“ dostaly jedničku nebo dvojku,“ dodala k výsledkům Alena Ivánková.
Zdroj: Mediaresearch