Z nereprezentativního dotazování společnosti Shoptet, která poskytuje prodejcům e-shopová řešení, vyplývá, že hlavním nedostatkem českých e-shopů je podle 29,5 % dotázaných špatná a nepružná komunikace. Dotazování se zúčastnilo 900 lidí.
Anketa ukazuje také důležitost vzhledu e-shopu při rozhodování, zda v daném obchodu stráví zákazník více času a zda tam také nakoupí. Podle 22 % respondentů je design slabým článkem českých on-line obchodů.
V e-shopu, kde si lidé nemohou zboží přímo prohlédnout a osahat, tuto funkci suplují fotografie a popisky. Na nedostatečně popsané a nekvalitně vyfocené zboží si přitom stěžovalo 18,5 % dotázaných.
Přesto, že je velmi důležité, aby zákazník v e-shopu brzy našel, co hledá, 14 % dotázaných vnímá kvalitní vyhledávání a navigaci jako častý problém.
Achillovou patou českých e-shopů je v neposlední řadě nedodržení deklarovaných dodacích lhůt. S tím má problém 7 % respondentů, uvádí Shoptet závěry dotazování.
Zdroj: Shoptet