Klarna: Akci Black Friday využije k nákupům 67 % Čechů

20. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Průzkum ukázal, že 37 % lidí bude více přemýšlet o tom, za co konkrétně peníze utratí, a chystá se kupovat jen to, co si mohou skutečně dovolit.

Fintech Klarna informuje, že téměř tři čtvrtiny Čechů (67 %) plánují nakupovat na Black Friday, přičemž celá polovina (50 %) záměrně s nákupy čeká, aby v tomto období využila slevy na dražší položky jako je elektronika, šperky, nebo nábytek.

Nakupovat dražší zboží se nyní chystají více muži (56 %) oproti ženám (44 %).  Nejvíce se pravděpodobně zapojí generace Z – využít akci plánuje 82 % jejich zástupců a více než polovina z nich už má představu, za co utratí peníze.

Velký zájem je o elektroniku (44 %, z toho 78 % online) a kosmetiku (30 %, z toho 61 % online), kterou bude na internetu nakupovat více mužů (64 %) než žen (59 %) a nejméně pak zástupci generace Z (pouze 36 %), zbytek (64 %) upřednostňuje kamenné prodejny.

„V Česku pozorujeme zcela jasný trend – lidé jsou čím dál citlivější co se týče cen zboží a velmi pečlivě zvažují, za co své peníze utratí. Přemýšlejí také mnohem více o tom, zda některé věci skutečně potřebují,“ vysvětluje Tereza Obrtáč, country manažerka Klarny pro Českou republiku.

bitcoin školení listopad 24

Celkem 43 % respondentů se chystá nakoupit zboží, které stejně potřebují, ale raději si počkají a koupí si ho na Black Friday se slevou. Pouze 9 % lidí pak očekává, že utratí příliš mnoho peněz, nejvíce se toho obávají respondenti z generace Z (22 %).

Zdroj: Klarna

Čtěte dále

AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Gartner: Šťastné a veselé, výdaje na IT příští rok vzrostou bezmála o desetinu
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Fortinet: V roce 2025 se připravte na větší a odvážnější útoky
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat nahraných z mobilu na internet tvoří obsah pro sociální sítě
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně