Minimálně jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina českých internetových uživatelů. Vyplývá to alespoň z průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research.
Přinejmenším jednou měsíčně nakupuje u internetových obchodníků 51 % z oslovených žen používajících internet. Muži v tomto ohledu mírně zaostávají, jelikož z mužské části internetové populace se alespoň k jednomu nákupu v e-shopu měsíčně hlásí 44 % oslovených.
Každý měsíc uskuteční alespoň jeden nákup v internetovém obchodě 58 % oslovených internetových uživatelů z Prahy a 53 % dotázaných uživatelů internetu ze Středočeského kraje. Na opačném konci žebříčku jsou Liberecký kraj a Pardubický kraj, kde minimálně jeden nákup v e-shopu za měsíc provede 41 % oslovených uživatelů internetu.
„Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při on-line nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.
Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes 20 000 Kč, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ uvedl Kamil Demuth za server Heureka.cz ve zprávě pro novináře.
Počet oslovených uživatelů internetu, kteří nakoupí on-line alespoň jednou měsíčně |
|
Hlavní město Praha |
58% |
Středočeský kraj |
53% |
Jihomoravský kraj |
49% |
Olomoucký kraj |
46% |
Plzeňský kraj |
46% |
Jihočeský kraj |
45% |
Karlovarský kraj |
45% |
Ústecký kraj |
44% |
Kraj Vysočina |
43% |
Zlínský kraj |
42% |
Královéhradecký kraj |
42% |
Moravskoslezský kraj |
42% |
Liberecký kraj |
41% |
Pardubický kraj |
41% |
Zdroj: Heureka.cz