Na historicky prvním setkání s partnery v pražském hotelu Iris představil Bohdan Vrabec, Kaspersky Distribution Manager, zázemí výrobce, aktuální produktovou nabídku i novinky v partnerském programu.
Kaspersky Lab, společnost založená v roce 1997 v Moskvě, má aktuálně ve světě 14 poboček, 75 distributorů a více než 8 tisíc prodejců. České a slovenské zastoupení výhradního distributora PCS spadá pod německou pobočku (Kaspersky Lab CE), která dále zastřešuje Švýcarsko, Rakousko a Maďarsko. Pro celý tento region platí na produkty Kaspersky jednotné ceny. Subistributory produktů Kaspersky jsou v ČR a SR AEC, Amenit a SWS.
Současná produktová nabídka Kaspersky Lab nabízí bezpečnostní řešení jak pro domácí uživatele, tak pro firemní klientelu. Domácí uživatelé mají na výběr například z produktů Kaspersky Anti-Virus 2009, Kaspersky Internet Security 2009 či Kaspersky Mobile Security, firemním zákazníům jsou k dispozici produkty z kategorie Kaspersky Open Space Security a to včetně centrální správy v podobě Kaspersky Administration Kit.
Z hlediska nejočekávanějších novinek Bohdan Vrabec zmínil Kaspersky Anti-Virus 2010, který přichází na trh v anglické verzi v květnu a ve verzi lokalizované do českého a slovenského jazyka v červnu. Dále se připravuje Kaspersky Mobile Security ve verzi 8.0, který bude k dispozici v české a slovenské verzi od července, stejně jako Kaspersky Administration Kit 8.0. Produkty pro domácí uživatele budou k dispozici v podobě elektronických licencí a ve stále populárních krabicových baleních.
Licenční systém výrobce zahrnuje slevy při nákupu multilicencí a licencí na více let. Slevu nabízí také v případě konkurenčního upgrade a dodávek do školství a zdravotnictví.
V partnerském programu se Kaspersky snaží především o motivaci prodejců ke zvyšování obratů. Partneři mají přehled o novinkách výrobce a svých prodaných licencích přímo v partnerském portálu. Získávají obchodní, technickou a marketingovou podporu. Objednat si mohou rovněž testovací licence pro vlastní použití.
Partnerský program Kaspersky má nyní 4 stupně (Bronze, Silver, Gold, Platinum). Pro nejnižší stupeň neplatí žádná hranice obratu a partner získává automaticky marži 25 %. Od obratu 50 tis. korun se marže zvyšuje na 28 %. Od 100 tis. obratu marže roste na 32 %. Platinum partneři s obratem nad 1 milion korun se dostávají na marži 35 %. Jednotlivé stupně tradičně zahrnují různou úroveň podpory a další benefity.
Kaspersky slaví v prodejním kanálu úspěchy. Celosvětově má více než 200 mil. uživatelů a přes 10 tis. zákazníků. Jeho obrat v loňském roce vzrostl téměř o 90 % na 380 mil. dolarů. V letošním roce se stal pravděpodobně největším překvapením vyhlašování EMEA Channel Academy Awards 2008, když byl zvolen výkonnými zástupci distributorů jako vítěz v kategorii EMEA Softwarový výrobce roku 2008.
V České republice a na Slovensku se aktuální počet partnerů Kaspersky počítá na 190. Zájemci o zapojení se mohou registrovat přímo na partnerském portálu na stránkách distributora PCS tady. Slovenští partneři zde.