Společnost Kaspersky ve svém novém globálním reportu Propojenější než kdy dříve: Jak si budujeme digitální komfortní zóny uvádí, že mileniálové na jednu stranu kladou velký důraz na online bezpečnost, ve skutečnosti se ale podle této teze neřídí.
Více než třetina (37 %) respondentů si totiž myslí, že jsou pro kyberzločince neatraktivním cílem. Na druhou stranu 36 % uvádí, že by pro posílení svého digitálního bezpečí chtěli dělat více.
Kaspersky uvádí, že v souvislosti s karanténními opatřeními tráví mileniálové na internetu v porovnání se začátkem roku bezmála o dvě hodiny více (1,8 hodiny) – čímž se jejich denní průměr zvýšil až na 7,1 hodin strávených online.
Téměř polovina (49 %) dotázaných v průzkumu uvedla, že si díky tomuto extra času na internetu více uvědomují rizika a nutnost ochrany spojené s digitálním světem. Mileniálové podle Kasperského tráví většinu času na sociálních sítích.
Někteří „sosají“ Wi-Fi u sousedů
Ochranu před riziky mileniálové dle průzkumu řeší tak, že si instalují aplikace pouze z oficiálních obchodů jako je Apple Store a Google Play. 49 % také nechává pravidelně proběhnout antivirovou kontrolu na každém ze svých zařízení, aby je tím chránili.
Podle Kasperského se však mezi respondenty najdou i takoví jedinci, kterých je dohromady 13 %, kteří se přiznali k používání sousedovy Wi-Fi, aniž by o tom její majitel věděl.
„Rok 2020 je pro domácnosti po celém světě stran digitalizace přelomový. Vzhledem k tomu, že se na domácí pracoviště přesunula velká část populace, je naše závislost na digitálních technologiích obrovská,“ říká Andrew Winton, vice prezident marketingu ve společnosti Kaspersky.
„Není překvapením, že mileniálové vnímají důležitost digitální bezpečnosti a uvědomující si ji o to více, jak se stírají rozdíly mezi prací a domovem. Zjištění nám tak pomohou optimalizovat bezpečnost mileniálů a dalších uživatelů,“ dodává.
Zdroj: Kaspersky