Kaspersky: Třetina Čechů by nikdy neprovedla mobilní platbu

7. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © babimu - Fotolia.com
Výzkum Kaspersky Lab odhalil obavu z bezpečenosti mobilních plateb mezi českými uživateli.

Společnost Kaspersky Lab zveřejnila výsledky svého průzkumu Kaspersky Consumer Security Risks. Vyplývá z nich, že více než třetina (34 %) českých respondentů by nikdy nepoužila svůj chytrý telefon nebo tablet k provedení mobilní platby. Důvodem je obava o bezpečenost takové transakce.

Další necelá čtvrtina (23 %) své mobilní zařízení nechce používat pro internetové bankovnictví. Na druhou stranu, 22 % dotazovaných majitelů chytrých telefonů a 28 % majitelů tabletů nemá z finančních transakcí prováděných na mobilních zařízeních strach vůbec žádný.

Výsledky rovněž odhalily, že celých 12 % respondentů v ČR si nechce pořídit zařízení s operačním systémem Android. Důvod je stejný – obava o bezpečenost.

Kaspersky uvádí, že pro tento nejpopulárnější operační systém mobilních zařízení je vyvíjeno 99 % mobilního malwaru. V roce 2012 se mělo objevit 35 000 typů malwaru pro Android, v první polovině 2013 už to bylo přes 47 000.

ICTS24

Průzkumu se zúčastnilo 8 600 respondentů z 19 zemí světa; 400 z nich pocházelo z České republiky.

Zdroj: Kaspersky Lab

Čtěte dále

eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
GFI Software: Umělá inteligence v IT bezpečnosti automatizuje rutinní činnosti
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
Gartner: Držte si klobouky, investice do IT v Evropě příští rok vyrostou o 8,7 %
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
DPD rozšiřuje síť výdejních míst o pobočky České pošty
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně