Průzkum společnosti Kaspersky odhalil, že okolo 36 % malých firem se v průběhu roku 2019 stalo obětí úniku dat. Přestože měl útok na velkou část zasažených firem značené negativní dopady, Kaspersky uvádí, že jejich bezpečnostní opatření jsou často stále nedostatečná.
Malé firmy jsou stále oblíbenějším terčem hackerů. I když podíl napadených firem je dle Kaspersky v segmentu SMB i velkých korporací vyšší (48 % a 53 %), tempo růstu útoků na malé firmy je nejrychlejší – oproti minulému roku vzrostlo o šest procentních bodů.
Čtvrtina malých firem používá domácí antivir
Průzkum přesto ukázal, že třetina malých firem postrádá centralizovanou správu zabezpečení a ochrana konkrétních počítačů je odpovědností jednotlivých zaměstnanců. Některé firmy (25 %) navíc používají bezpečnostní řešení určená pro domácnosti.
Kaspersky zdůrazňuje, že ty jim sice poskytnou základní úroveň ochrany, ale postrádají specifické funkce nezbytné pro firemní IT. Na rozdíl od speciálních řešení pro firmy například nezahrnují ochranu serverů nebo centralizovanou správu.
„Malé firmy se přirozeně primárně zaměřují na podnikatelský úspěch a růst. Kybernetickou bezpečnost odsouvají na vedlejší kolej, což se jim ale může značně prodražit,“ uvádí Andrey Dankevich, odborník ze společnosti Kaspersky.
Podle něj by malé firmy měly především investovat do vhodných bezpečnostních řešení, důkladně proškolit své zaměstnance v oblasti bezpečnosti IT a nastavit jasná pravidla zpracovávání citlivých informací a dat.
Tabulka – Úniky dat v různých segmentech
Zdroj: Kaspersky