Hlavní navigace

Kaspersky Lab: Výskyt bankovního malwaru vyrostl meziměsíčně o 36,6 %

2. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © freshidea - Fotolia.com
Útoky pomocí trojských koní a phishingu cílí na data o kreditních kartách. Kaspersky zároveň varuje před pokračujícími dopady chyby Heartbleed.

Společnosti Kaspersky Lab uvádí, že v období 19. 4 – 19. 5. 2014 narostl celosvětový výskyt bankovního malwaru meziměsíčně o 36,6 %. Bezpečnostní řešení společnosti zaznamenala ve sledovaném období přes 341 tisíc pokusů o spuštění bankovního malwaru na počítačích uživatelů, z toho více než třetina proběhla v Brazílii, Rusku a Itálii.

Nejčastějším metodou pokusů o získání detailů kreditních karet uživatelů jsou trojské koně. Nejrozšířenějším byl ve sledovaném období Zeus (Trojan-Spy.Win32.Zbot), který si na své konto připsal 198 200 útoků.

Dalších zhruba 82 300 uživatelů bylo ve sledovaném období napadeno trojskými koni označenými Trojan-Banker.Win32.ChePro a Trojan-Banker.Win32.Lohmys. Trojany se šíří prostřednictvím spamu s předmětem „Poplatky za bankovní služby“.

Dalším způsobem odcizení bankovních dat je phishing, neboli rhybaření. Během sledovaného období měly produkty Kaspersky Lab zablokovat 21,5 milionu těchto útoků, z nichž 10 % cílilo na informace o kreditních kartách uživatelů.

Následky Heartbleedu

Kaspersky uvádí, že sledované období bylo poznamenenáno důsledky bezpečnostní chyby v šifrovací knihovně OpenSSL. Tato zranitelnost, jež vešla ve známost pod označením Heartbleed, nezanechává stopy, tudíž nelze dosledovat, jaká data a v jakém množství byla ukradena.

MMF24

Kaspersky očekává, že v příštích měsících počet podvodných transakcí v důsledku této chyby ještě vzroste.

Zdroj: Kaspersky Lab

Čtěte dále

Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Lucie Jahnová je novou ředitelkou týmu kybernetické bezpečnosti v Seyforu
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Webcast: Bezpečnostní katastrofy v roce 2021 …a jak jsme se (ne)poučili
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Jak si usnadnit nákup nábytku on-line
Josef Šikýř je novým servisním ředitelem NTT Data
Josef Šikýř je novým servisním ředitelem NTT Data
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI
Salesforce a Google Cloud společně poskytují autonomní agenty s AI