Společnost Kaspersky uvádí, že i když po celém světě stále více firem svěřuje správu svého IT i IT bezpečnosti do rukou externích odborníků, existuje pořád spousta firem, které se plně nespoléhají na odbornost svého poskytovatele spravovaných služeb (MSP).
Nový report společnosti totiž odhalil, že polovina (přesně 51 %) MSP manažerů v západní, jižní a severní Evropě má problém přesvědčit zákazníky o vhodnosti IT řešení, které jim navrhují.
Třetina (32 %) společností s méně než 500 zaměstnanci deleguje IT bezpečnost externímu dodavateli, protože nemají zaměstnance s potřebnou odborností. Kvůli tomu musí MSP manažeři čelit nejednomu problému.
Podle Kaspersky totiž mívají potíže s přesvědčováním klientů, aby přijali doporučené řešení. Třetina (30 %) MSP manažerů označila neshody se zákazníky jako hlavní kámen úrazu podnikání.
Nedůvěra, nezkušenost, nezájem
Report uvádí, že nedostatečné zkušenosti v oblasti IT zabezpečení podle MSP manažerů způsobují velké problémy na straně jejich zákazníků. Téměř dvě třetiny (65 %) jsou jich přesvědčeny, že si za IT problémy zákazníci mohou sami.
Největším problémem je podle 69 % dotázaných to, že zákazníci nedodržují nastavená bezpečnostní pravidla. MSP manažeři mohou pomoci snížit tato rizika tím, že budou zákazníkům k dispozici jako poradci a poskytnou jim své odborné znalosti, potřebné k implementování správných řešení a postupů.
„Přesto, že může být pro MSP manažery obtížné přesvědčit zákazníky, aby si zvolili doporučovaná řešení, je nejdůležitější, aby poskytovali odborné rady a měli dostatečné znalosti problematiky.“
„Nedostatečný rozpočet, nebo částečné neshody nesmí stát v cestě vyššímu zabezpečení IT infrastruktury,“ říká Ivan Bulaev, head of global channel ve společnosti Kaspersky.
Zdroj: Kaspersky