Kampaň, která se zaměřovala především na obchodní partnery, byla spuštěna u příležitosti 20. výročí notebooků ThinkPad. Na její přípravě a realizaci spolupracovalo Lenovo s agenturou FleishmanHillard.
Lenovo vsadilo na propojení trackpointu, součásti legendárních notebooků ThinkPad, a zlata jako symbolu prvenství a jedinečnosti. Rozhodlo se proto nechat vyrobit speciální pamětní edici zlatých trackpointů, přičemž každý měl své unikátní sériové číslo a písmeno.
„Naším cílem bylo představit legendu mezi notebooky v neobvyklé podobě. Vzhledem k tomu, že značka ThinkPad stojí za mnoha prvenstvími v oblasti technologií, zvolili jsme zlatý trackpoint, protože zlato je symbolem prvenství,“ uvedl ve zprávě Robert Janásek, marketingový manažer společnosti Lenovo.
Do kampaně se údajně zapojili všichni obchodní partneři Lenova, což se pozitivně projevilo i v počtu prodaných notebooků. V meziročním srovnání prodeje vzrostly o více než 30 % a to i přesto, že trh s počítači celkově klesal, uvedl Janásek.
Komunikace v průběhu kampaně probíhala jak přímo na prodejnách, tak na všech on-line kanálech společnosti Lenovo včetně Facebooku, Twitteru a YouTube. Speciálně pro tuto příležitost byly vytvořeny mikrostránky, kde se mohli majitelé nového notebooku ThinkPad zaregistrovat a soutěžit o zlatý trackpoint.
Funkční zlatý trackpoint nezískal pouze vylosovaný výherce, ale i prodejce, který notebook prodal. Více o vyvrcholení kampaně se dočtete zde.
Zdroj: Lenovo