Herní průmysl má v roce 2015 vygenerovat příjmy ze softwaru přesahující 80 miliard dolarů, přičemž v roce 2018 to má být již 104 miliard. Uvádí to nová prognóza společnosti Juniper Research, která zároveň uvádí, že na růstu se budou podílet především hry pro PC. Ty mají v letošním roce představovat 42 % celého trhu.
Podíl mobilních platforem na herním trhu se však má zvyšovat a do roku 2020 dosáhnout 35 %. Příjmy z her pro konzole mají v letošním roce dosáhnout 21 miliard dolarů a do roku 2018 mají vyrůst na 27 miliard. Juniper dodává, že nesdílí častý názor o blížícím se úpadku segmentu herních konzolí, naopak očekává pokračující evoluci těchto zařízení díky novým technologickým možnostem.
„S tím, jak u spotřebitelů roste oblíbenost digitálních nákupů, budeme během životního cyklu současné generace konzolí svědky zvýšení prodeje. Nové technologie, jako je například virtuální realita, pomohou rozšíření konzolí mezi spotřebiteli. Konzole se vyvíjejí a jsou na cestě stát se centrem domácí zábavy,“ uvedla autorka průzkumu Lauren Foyeová.
Juniper zároveň předpokládá, že konzolovým hrám zásadně pomůže integrace napříč platformami. Plánované uvedení operačního systému Windows 10 na konzole Xbox One má například umožnit hrát mezi konzolí a PC.
Zdroj: Juniper Research