Velká data (big data) si získala v loňském roce pozornost nejen technických magazínů, ale všech byznys médií. Proto společnost DataSift zpracovala pro analytiky z Ovum retrospektivní analýzu zaměřenou na vnímání trendu big data mezi uživateli Twitteru.
Po vyloučení výrobců softwarů došli k výsledku, kdy na 2,2 milionu interakcí se podílelo 981 tisíc uživatelů.
Překvapivě se na Twitteru objevilo tři krát více pozitivních zmínění spojených s výrobci než těch negativních, i přes nepříznivé informace týkající se akvizice Autonomy společností HP.
Trend big data pojednává o velkém množství dat získaných ze sociálních sítí, senzorů a dalších zdrojů a stejně jako o nástrojích jakým je Hadoop schopných zpracovat tato data pro obchodní použití.
Také podle analytiků Gartneru se velká data dostávají na hype křivce do fáze deziluze a tato techologie rychle vyzrává. S tím přichází najevo fakt, že existující nástroje jsou příliš náročné a neflexibilní.
Zdroj: IDG News Service