Josef Chvála
Channel manažer roku - vítěz kategorie SMB
Pozice, společnost: SMB sales manager, Lenovo Czech Republic
Počet let působení na současné pozici/ve společnosti: 3 roky/6 let
Počet let působení v oblasti nepřímého prodeje: 16 let
Čeho si u partnerů Lenova nejvíc vážíte?
Loňský rok nebyl jednoduchý. Chybějící poptávka ze strany zákazníků spolu s logicky vyšší konkurencí často způsobí odliv obchodních partnerů. O to působivější je skutečnost, že jsme v SMB segmentu nezaznamenali výrazné snížení počtu partnerů. Poděkování patří všem, kteří nám zachovali svou přízeň a jsou i nadále loajálními partnery Lenova. Věřím, že je to výsledkem vzájemně výhodné kooperace a vysoké úrovně mezilidských vztahů. Snažíme se tyto vazby posilovat, protože jedině tak můžeme společně s našimi partnery růst.
Co považujete za svůj největší úspěch loňského roku z pohledu spolupráce s partnery?
Podařilo se nám zjednodušit obchodování s Lenovo SMB produkty. Dnes v rámci partnerského portálu může každý registrovaný obchodní partner, malý i velký, získat u běžného obchodního případu projektovou podporu prakticky obratem. Samozřejmě, že pro složitější případy, které vyžadují konzultace nebo specifický přístup, potřebujeme o něco více času. Ale i tak je nový obchodní portál Lenovo velkým posunem kupředu.
Co plánujete s partnery v SMB pro rok 2017?
Věřím, že Lenovo má pro obchodní partnery velký potenciál. Lenovo jako globální dodavatel informačních technologií je jednou z mála klíčových firem, která spoléhá plně na nepřímý způsob prodeje. V partnerské oblasti budeme pokračovat v orientaci na osobní přístup. Máme také v plánu ve spolupráci s našimi distributory výrazně navýšit podporu partnerů. A to především u partnerů s menšími obraty. Cílem je výrazně zjednodušit a zefektivnit obchodování s Lenovo produkty.
Máte nějaký vlastní cíl, kterého byste chtěl v Lenovu dosáhnout?
Těch cílů, kterých bych chtěl v Lenovu dosáhnout je dlouhý seznam. Ale jeden nad nimi vyčnívá. Před třemi lety jsem dostal šanci vést tým, jehož cílem je podpora prodeje Lenovo produktů v SMB segmentu. Na konci toho snažení je pro mě spokojený koncový zákazník. A to z pohledu Lenova není možné bez našich obchodních partnerů. Všem Lenovo partnerům děkuji za jejich přízeň a podporu. A chci je ujistit, že v dobách dobrých i zlých je tady tým Lenovo připravený naslouchat. Ne proto, že je to naše práce, ale proto, že nás to baví. Mým cílem je co nejvíce spokojených obchodních partnerů.
Jaká je vaše rada pro SMB obchodní partnery pro letošní rok?
Nerad bych někomu radil, protože obzvlášť oblast SMB je velmi specifická. Místo toho mám pro partnery návrh. Většina obchodních partnerů bude souhlasit, že minulý rok byl obdobím ve znamení poklesu v počtu prodaných koncových zařízení, ale i infrastruktury. Po několika letech růstu jsme zaznamenali pokles poptávky i v SMB segmentu. Víte, že Lenovo je firma, která se neustále vyvíjí a reaguje na měnící se podmínky na trhu.
Výsledkem tohoto procesu je projekt, kterému interně říkáme MidMarket. Za tímto názvem si můžete představit oddělení, jehož hlavním úkolem je podpora prodeje Lenovo produktů a aktivní komunikace s koncovými zákazníky. Díky tomu jsme schopni pružně reagovat na poptávku trhu. Rád bych tímto přizval všechny naše obchodní partnery s orientací na SMB ke spolupráci. Pojďme spojit síly dohromady, pojďme společně růst!