Trh s on-line platbami v České republice během roku 2014 posiloval. Podle údajů platební brány PayU dosáhly již 25% podílu na celkovém objemu elektronické komerce.
Češi nejvíce platili kartou, kterou si ke on-line platbě vybralo 78 % nakupujících. Zákazníci ale očividně neopustili ani typická platební tlačítka, neboť objem nákupů placených tlačítky meziročně vzrostl o 33 %.
„Na růstu on-line plateb se výrazně podílely služby placené on-line. Ty letos dosáhly 21 miliard, což je už třetina obratu e-shopů. V roce 2015 dosáhnou 26 miliard korun a očekáváme, že díky tomu porostou on-line platby ještě výrazněji,“ uvedl Gabriel Kalapoš, ředitel PayU v ČR.
V oblasti služeb on-line platby dosahují až 60% podílu v rámci všech platebních metod. V některých kategoriích, jako například on-line obsah nebo předplatné on-line médií, je pak podíl ještě vyšší.
V e-shopech se on-line platby stávají alternativou dražších a méně komfortních metod typu dobírka. I zde je oblíbená hlavně platba kartou.
Zdroj: PayU