Nákupy z mobilních telefonů už nejsou tak neobvyklé. Celkem 12 % respondentů v nedávném průzkumu společnosti Seznam.cz uvedlo, že již běžně uskutečňují přes telefon celý svůj nákup.
To znamená, že 12 % nakupujících provede v telefonu všechny kroky nákupu od výběru zboží a případné porovnání s dalšími produkty až po zaplacení. Telefony však pomáhají i dalším nakupujícím, jak vysvětluje manažer mobilní reklamy společnosti Seznam.cz Marko Zekič:
„Velkou roli v nákupním procesu hraje mobil i u těch, kteří si zatím na dokončení nákupu v něm netroufají. Běžně totiž k výběru zboží a zjištění dalších informací používá mobil 41 % respondentů našeho průzkumu. Nákup včetně provedení platby dokončují tito lidé přes počítač, nebo pak osobně na prodejně.“
Graf 1 – Využívání telefonu k on-line nakupování
Zdroj: Seznam.cz
Pokud jde o rozdíly mezi pohlavími, muži jsou v mobilním nakupování „odvážnější“. Celkem38 % mužských respondentů uvedlo, že telefon běžně využívají ke čtení recenzí, výběru zboží nebo k samotnému nákupu. Telefon je oproti tomu běžnou součástí nakupování jen pro 29 % respondentek, přičemž 36 % z nich telefon k této činnosti nevyužívá vůbec.
„Zajímavé jsou výsledky z pohledu věku respondentů. Neukazují totiž téměř žádný rozdíl. Jak pro 37 % mladých (ve věku 10 - 24 let), tak pro 37 % ekonomicky aktivních (ve věku 25 - 44 let) je mobil běžným prostředkem při nakupování,“ dodal Marko Zekič.
Graf 2 – Preference nakupujících podle pohlaví, věku a vzdělání
Zdroj: Seznam.cz
Výzkum proběhl v květnu 2016 prostřednictvím nástroje Seznam.cz Výzkumník. Zúčastnilo se jej 1094 respondentů, přičemž 764 z nich potvrdilo, že využívá ve svém mobilním telefonu internet.
Zdroj: Seznam.cz