Představme si prosím na úvod vaši společnost a její aktivity.
H-Square se zaměřuje především na síťovou bezpečnost, konkrétně na moderní řešení a postupy souhrnně označované
jako next generation security. Cílíme na větší zákazníky, snažíme se jim dodávat pokročilá bezpečnostní řešení a razíme heslo, že moderním armádám se nelze ubránit klackem a kamenem.
Pardon, ten klacek a kámen jsou v tomto případě…?
Klasické antiviry, tradiční stavové firewally a další zastaralé technologie. Bohužel se stále setkáváme s tím, že zákazník
považuje patnáct let starý antivirus za dostatečnou obranu proti moderním hrozbám, což je samozřejmě nesmysl vyvolávající
falešný pocit bezpečí.
Rozumím. Vy se tedy vydáváte cestou specializace na nové typy řešení?
Přesně tak, naše zaměření je velmi úzké, a to jak z hlediska typů řešení, tak značek. To nám umožňuje získat skutečně hlubokou znalost této oblasti a souvisejících produktů v naší nabídce a využívat ji jako přidanou hodnotu v byznysu.
Vaší vlajkovou lodí, mohu-li to tak nazvat, jsou Palo Alto Networks, je to tak?
V zásadě ano, Palo Alto Networks je stěžejní značka v naší nabídce a naše dlouhodobá spolupráce s tímto vendorem postupně vedla až k získání statusu platinového partnera. To je druhá nejvyšší možná úroveň, kterou mají na českém trhu pouze čtyři společnosti. My navíc na rozdíl od ostatních nejsme globální korporace, které sdílí partnerský status globálně bez ohledu na obrat a zastoupení v dané zemi, ale lokální česká firma vybudovaná úplně od nuly, působící na trhu necelých šest let. A věřím, že jednou dosáhneme i mety nejvyšší.
Vaše spolupráce pokračuje ještě za hranice platinového partnerství. Co přesně se vám letos podařilo?
Je to tak, letos došlo k naplnění naší ambice stát se autorizovaným servisním centrem pro Palo Alto Networks, což byla dlouhá cesta podmíněná získáním celé řady certifikací a splnění mnoha dalších podmínek. Připravovali jsme se na to více než rok a nyní k prvnímu listopadu jsme získali status Authorized Support Center jako první a jediný partner na českém trhu.
Co to znamená pro vaše zákazníky?
Znamená to především pohodlnější a rychlejší přístup k podpoře bez nutnosti komunikovat s jakoukoliv třetí stranou. Zákazník u nás má k dispozici podporu v češtině v režimu 24 × 7 a většinu provozních incidentů vyřeší přímo náš tým. Jen rychle vysvětlím, že Palo Alto Networks dělí požadavky na podporu do čtyř úrovní, od L1, což jsou například konfigurační konzultace či drobné technické potíže, až po L4, což je, dejme tomu, úplná havárie zařízení nebo objevení závažné chyby v systému. H-Square má díky svému statusu autorizaci vyřizovat požadavky na úrovni L1 a L2 prostřednictvím vlastního technického týmu.
Nicméně ty vyšší bude zákazník muset stále zadávat přímo u výrobce?
Nebude, vše vyřídíme za něj. Závažnější požadavky sice musí řešit přímo PaloAlto Networks, ale veškerou komunikaci s vendorem zařídí H-Square, jinými slovy, tiket založíme a vyřídíme místo zákazníka. Ten bude komunikovat pouze s námi, to znamená ve svém časovém pásmu, ve svém jazyce a s techniky a inženýry, které mnohdy zná osobně. Když to shrnu, drobnější servisní požadavky, jichž je samozřejmě většina, odbavíme rychle a lokálně, a u závažnějších za zákazníka vyřídíme komunikaci s vendorem. To je podle mě obrovská přidaná hodnota.
A co tato změna znamená pro vás?
No, získali jsme status a teď si jej budeme muset udržet (směje se). V praxi to znamená, že je naší povinností zajistit neustálou dostupnost servisu a mít k dispozici tým certifikovaných inženýrů s vlastním laboratorním prostředím pro simulaci a testování incidentů a scénářů. Obecně je to pro nás velmi důležitý milník, další utvrzení vztahu a dlouhodobé spolupráce s Palo Alto Networks, upevnění pozice na trhu, získání přímého přístupu do znalostní báze výrobce a mnoho dalšího.
A možná trochu prestiž?
Možná trochu (usmívá se).
Zdroj: ChannelWorld