Nejmotivovanější zaměstnance mají v České republice společnosti působící v oboru informačních technologií. Motivovanost zaměstnanců je přitom důležitější než jejich spokojenost.Tvrdí to alespoň AonHewitt, nadnárodní poradenská společnost zaměřující se na řízení lidských zdrojů.
„Dříve se u zaměstnanců měřila spokojenost, to ale už dnes nestačí. Firmám jde hlavně o výkon, a proto se začala měřit motivovanost (engagement),“ uvedl ve zprávě pro média Karel Palata, výkonný ředitel AonHewitt pro český a slovenský trh.
Podle společnosti AonHewitt její globální studie prokázaly, že firmy s vysokou motivovaností zaměstnanců mají vyšší návratnost investic a naopak menší fluktuaci i absenci. Více si prý také mohou vybírat při obsazování volných míst, protože je o ně větší zájem.
Mezi dobré příklady firem s vysoce motivovanými patří prý lokální pobočky firem Cisco či Microsoft, případně Etnetera nebo Red Hat Czech.
„Ve výrobních firmách jsou zaměstnanci více připoutáni ke svým zaměstnavatelům, mají nižší vůli odejít a hůře spolupracují v týmech. Naproti tomu v IT sektoru panuje mnohem větší otevřenost a přístupnost top managementu v komunikaci se zaměstnanci,“ uvedl ve zprávě pro média Karel Palata.
Zdroj: AonHewitt