Portál Heureka.cz zveřejnil výsledky analýzy on-line nakupování za první pololetí 2015. Podle závěrů tohoto šetření si čeští zákazníci na internetu stále nejčastěji pořizují zboží z kategorie IT a mobily, která za první pololetí vygenerovala celou čtvrtinu celkových tržeb.
Největší podíl si stále drží mobilní telefony (36 %). Za tablety spotřebitelé utráceli sedmkrát méně a jejich podíl na obratu IT segmentu je jen 5%. Mobilní telefony dominují své kategorii i z hlediska počtu prodaných kusů.
„Pětinu prodaných kusů v celém segmentu tvoří mobilní telefony, po nich následují pouzdra na telefony, náplně a tonery, paměťové karty a notebooky,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz.
Mezi mobilními telefony soupeří na českém trhu především dvě značky, a sice Apple a Samsung. V počtu prodaných kusů mobilních telefonů vítězí Samsungy, kterých se na českém trhu prodává zhruba třikrát tolik, co iPhonů. Vzhledem k vyšší ceně iPhonů je však podíl obou značek na obratu stejný – 20 %.
Nejsilnějším hráčem na trhu IT je Alza.cz s třetinovým podílem. Následují prodejci CZC.cz, Mall.cz a Mironet.
Černá technika skýtá nejvyšší průměrnou objednávku
Za černou techniku zákazníci v prvním pololetí utratili přibližně desetinu obratu tuzemského trhu elektronické komerce. Heureka u této kategorie poukazuje na nejvyšší hodnotu průměrné objednávky, která přesahuje 4 500 korun. U jednotlivých druhů zboží ale může vyskočit až na 12 000 korun, například u objektivů nebo televizorů.
Právě televize jsou mezi černou technikou nejprodávanější a tvoří 44 % celkového obratu kategorie černé techniky. I této kategorii dominuje Alza.cz s obdobným tržním podílem jako druhý Mall.cz.
Zdroj: Heureka.cz