iSuppli: Cloud potáhne prodeje serverů

25. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © petrafler - Fotolia.com
S rostoucím využíváním cloudových úložišť se cloudové servery podle analytiků iSuppli stanou nejrychleji rostoucím segmentem na trhu serverů.

Podle analytiků se v roce 2010 prodalo 460 000 cloudových serverů. V letošním roce očekávají nárůst na 647 000 a v následujícím roce o dalších 35 % až na 875 0000 kusů. Pro další roky analytici očekávají meziroční míru růstu 31 % (CAGR) a v roce 2015 skok na 1,8 milionu cloudových serverů. Celkově cloudové servery porostou pětkrát rychleji než celý trh serverů a jejich podíl se zvedne na 15 %.

 

Graf1: Celosvětové prodeje cloudových serverů v letech 2010 - 2015

Celosvětové prodeje cloudových serverů v letech 2010 - 2015

Zdroj: iSuppli

Pro servery používané v cloudových data centrech hovoří podle analytiků snadná údržba a škálovatelnost. Klíčovým faktorem u nich není výkon, ale rozšiřitelnost, energetická náročnost a nízké provozní ceny. Protože se v datových centrech platí za pronájem plochy, poroste zájem o optimalizované racky a blade servery. Na významu stále nabývá také virtualizace, kdy na jednom fyzickém serveru může běžet několik operačních systémů a aplikací a dochází tak k vyššímu využití serverů.

Zdroj: iSuppli

bitcoin školení listopad 24

 

Titulní foto: © petrafler - Fotolia.com

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci