Kromě hlavních přednášek, ve kterých Intel shrnul svou vizi a plány na další roky byla zásadní součástí tzv. Showcase – výstavka 47 výrobců a Intelu se stovkami demo řešení, které bylo na letošním ročníku věnováno více času, aby partneři měli větší prostor vyzkoušet, co vše lze s novými technologiemi dělat.
Účastníky konference uvítal Sam Bellamy, director sales & distribution reseller channel organisation, EMEA. Vysvětlil, že Intel chce „vést evoluci“ IT světa tím, že bude udržovat konstantní vývoj.
Christian Morales, viceprezident a general manager pro region EMEA, pokračoval tím, že Intel počítá, že tato dekáda vytvoří a rozšíří výpočetní technologie, které propojí a obohatí životy každého člověka na zemi.
Internet dává lidem přístup ke znalostem, vzdělání i službám a proto Intel usiluje, aby k němu mělo přístup co nejvíce lidí. Morales upozornil na změny, které probíhají ve službách (např. online nakupování), upozornil na generaci millennials, která bude v roce 2020 tvořit více než 50 % pracovní síly a je zvyklá pracovat na větším počtu zařízení současně.
Poukázal také na to, jak internet a IT mění energetiku (chytré sítě), zemědělství (lepší využití a méně plýtvání), stavebnictví a způsobu práce (mobilita). Být na internetu nestačí, jde o to mít kdykoliv přístup k aplikacím, které potřebuji, dodal Morales.
Jsme v novém světě, který je o aplikacích, velkých datech, vertikálních ekosystémech, rozmazané hranici mezi pracovním a spotřebním světem, chytrých městech, chytrých zařízení a nových počítačích, upozornil Morales.
Nový Intel
Christian Morales dále vysvětlil, že začíná další éra „nového Intelu“. Kromě nového CEO, společnost představuje nový branding, roadmapy i byznys. Po příchodu AIO, ultrabooků, následně zařízení 2 v 1 má nyní přijít internet věcí (viz dále).
Rok 2014 má být podle Intelu o prodeji řešení. Channel partnerům chce rozšířit možnosti prodeje upsellem licencí zabezpečení (bundle hardwaru a softwaru McAfee) do SMB i domácností, odlišit se v tabletech nabídkou speciálních produktů pro vzdělávání a dále chce rozšířit cloudový byznys přes specialisty na datacentra a internet věcí (např. gateway Intel pro připojení zařízení do internetu).
Jestli hlavní růst v prodeji zařízení nyní představují tablety a smartphony, Intel na základě dat IDC říká, že co do počtu kusů je již zcela válcují inteligentní systémy (onen internet věcí), které představují další velkou příležitost.
SMAC jsme před pěti lety neznali
Nyní se necházíme uprostřed třetí průmyslové revoluce – internet, informační dálnice, chytré „všechno“, uvedl svou keynote Rod O’Shea, EMEA regional director, IOT Group.
Upozornil, že přichází nová generace lidí, kteří jsou odjakživa připojení k internetu, a že na vzestupu je nová střední třída. Růst obyvatel Země spolu se vznikem dalších mega měst začne vytvářet tlak na dostupné zdroje, zajištění zdravotní péče a vzdělávání pro miliardy lidí.
Nezastavitelná je „sdílená ekonomika“ (shared economy). Jako příklad O’Shea uvedl, že největším poskytovatelem hotelového ubytování na světě je Airbnb. Lidé se učí si věci více půjčovat než kupovat nové. Co to umožňuje? SMAC (Socialní média, Mobilita, Analytika, Cloud) – a nic z toho před pěti lety neexistovalo.
Na základě těchto trendů Rod O’Shea upozornil, že by partneři měli přemýšlet nad tím, jak poskytují své služby (cloud), nad možnostmi analytiky (big data) a změnách ve způsobu práce (mobilita).
Závěrem O’Shea upozornil, že způsob, jakým pracujeme, hrajeme si a nakupujeme, se mění. Intel chce digitálnímu životu přinést zabezpečení bez hesel (McAfee), ovládání pohybovými gesty a očima (Intel Real Sense), 3D a augmentovanou realitu (3D kamera) a personalizovaný computing.
Změny v partnerském programu Intel Technology Provider v rychlosti shrnul Richard Peel, director of membership sales. Zmínil širší možnosti sběru bodů, které můžete vyměňovat za další odměny. Reportování nyní probíhá automaticky přes distributory (u brandovaných systémů), takže nemusíte hlásit prodeje ručně.
Jak se Intelu daří?
Maurits Tichelman, general manager, worldwide reseller channel organization, uvedl, že adresovatelný trh pro prodej počítačů se zvětšuje díky tomu, že nabídka PC zařízení se rozšiřuje (zařízení 2 v 1; tablety; telefony; inteligentní systémy).
Pro ilustraci změn Tichelman vzpomenul, že v tradičních PC držel Intel v roce 2010 80 % trhu. V roce 2014 odhaduje, že se prodají 3 miliardy zařízení (PC + v1 + tablety + telefony + inteligentní systémy), z toho podíl Intelu bude činit 20 % trhu.
V roce 2013 prodal Intel o 15 % více SSD (v hodnotě) o 28 % více procesorů Xeon (v objemu) a o 3 % více Core procesorů (mix hodnoty a objemu). Dařilo se navyšovat také objem prodeje přes ODM.
V rámci růstu Intelu dále Tichelman ukázal, že sales out značkových sytémů v roce 2013 činil 50 milionů, prodalo se 34 milionů notebooků a 2 miliony tabletů.
Příležitosti pro partnery v roce 2014
Maurits Tichelman poté představil příležitosti, které mají partnerům přinést technologické inovace na jednotlivých platformách. Intel letošní rok v zařízeních pojímá jako „reinvented“ (znovuvynalezené).
Platforma 14nm procesorů Broadwell má v případě letošních produktů pod heslem „notebook reinvented“ přinést ještě tenčí a lehčí ultrabooky, které podle Tichelmana nabídnou vylepšenou uživatelskou zkušenost.
V desktopech přijde na trh Haswell refresh a v rámci „desktop reinvented“ Intel vybaví stolní PC vč. AIO technologiemi RealSense (ovládání pohybem), hlasovým asistentem, bezdrátovým přenosem obrazu (Wi-Di) a zabezpečením bez potřeby hesel (díky McAfee).
V rámci desktopové strategie chce Intel podpořit růst trhu AIO a mini PC (NUC bude pohánět pasivně chlazený Broadwell), kde letos očekává více než 50% navýšení prodejů. Dále chce maximalizovat segment nadšenců (gaming a přetaktování), který má podle Intelu v roce 2014 generovat 20% růst. Více o strategii a procesorech Devil’s Canyon naleznete v reportáži ze přednášky Intelu na HalDay 2013.
Lisa Graff, viceprezidentka PC consumer group, v jedné z dalších přednášek oznámila také novou technologii Intel Ready Mode, která má umožnit udržování desktopů s procesory Haswell v aktivním módu „spánku“ s velmi nízkou spotřebou pod 10 W (podobně jako dnes v ultraboocích). PC přitom bude schopné např. synchronizovat data, nebo zpřístupnit disk pro vzdálený přístup apod.
V AIO se Intel snaží pro entry segment snížit cenu (až kolem 399 dolarů za dotykový přenosný model), umožnit více přenosných modelů a v high-endu přinášet nové inovace (např. 4K displej, 3D kamera, atd.). Usiluje také o širokou nabídku dotykových aplikací, kterýcj je dnes přes 170.
Tichelman upozornil, že smartphonům a tabletům trvalo v porovnání s PC výrazně kratší dobu, než dosáhly 100 milionů prodaných kusů. Navíc dochází častěji k jejich obměně, takže představují jasnou příležitost pro partnery.
V roce 2014 přijdou na trh procesory Cherry Trail/SoFIA s další integrací SOC, a mají tak umožnit uvedení „reinvented“ tabletů. Letos chce Intel prodat 40 milionů tabletů (meziročně 4x více) se svými procesory a OS Android a Windows. Z toho 1/3 by měla být prodána přes ITP.
Kromě tabletů od tradičních výrobců, Intel spolupracuje s 25 ODM, kteří připravují vlastní tablety. Třetí možnost nabídky je koupit od distributora white box a prodávat pod vlastním brandem (viz foto výše).
Největší příležitosti pro prodej serverů vidíme v cloudu, HPC a telekomunikacích, řekl Maurits Tichelman. Intel vidí velký potenciál v tom, že by tradiční hardwaroví partneři začali prodávat software McAfee. Proto však byla potřeba připravit nový prodejní proces a nástroje.
Intel vytvořil plán sdílených výnosů. Ke každému boxu Intelu bude přidána trial verze McAffee, u které má partner možnost zákazníka převést na placené licence.
Od roku 2014 se chce Intel s partnery zaměřit na vertikální trhy – internet věcí, vzdělávání, data centra a software a služby.
Svou prezentaci pak Maurits Tichelman zakončil shrnutím hlavních channel příležitostí pro rok 2014: data centra, nová uživatelská zkušenost s PC, mobilita, bezpečnost a růst v segmentech.
Marketing: Look inside
Kevin Sellers, viceprezident, sales and marketing, připomenul v úvodu své přednášky slova Petera Druckera – podnik je jen o inovaci a marketingu – bez správné komunikace nemůžete informovat své zákazníky, že jim váš produkt/služba může poskytnout nějakou hodnotu.
Sociální sítě a mobilita jsou novou normou komunikace, řekl Sellers a dodal, že čas strávený s digitálními zařízeními překonal televizi v roce 2012 (v USA). Upozornil také na novou generaci „millennials“ (také generace Y), které je již dnes třeba podřídit komunikaci (přes internet).
Také Intel hledá cesty jak prolomit obrovský hluk 5 000 sdělení, které nás ze všech stran každý den atakují. Sellers si uvědomuje, že marketing je o tom být jednoduchý, což je velmi obtížné.
Proto Intel přichází s novým sloganem „Look Inside“ (podívej se dovnitř). Vychází ze zásadního faktu – jeho technologie se nacházejí uvnitř zařízení, a jak říká Sellers, co je vevnitř, to se počítá. Na základě toho se společnost stala také technologickým partnerem FC Barcelona a pořádá herní mistrovství Intel Extreme Masters, aby podpořila segment nadšenců.
Zdroj: ChannelWorld