Studie U&A Study společnosti Ipsos přinesla statistiky ze segmentu mobilních telefonů na Slovensku. Výsledky ukázaly, že i v roce 2014 byla nejrozšířenější značkou na Slovensku Nokia. Model finského výrobce podle studie vlastní 31 % Slováků. Jde však spíše o doznívající slávu; v roce 2009 Nokii na Slovensku vlastnilo 53 % uživatelů.
Naopak rostoucí tendenci zaznamenal druhý Samsung (nyní 26 %, v roce 2009 dosahoval jeho podíl 10 %). Třetí nejrozšířenější značkou na Slovensku je Sony (14 %) a čtvrtou HTC (9 %).
Kdyby se slovenští zákazníci měli dnes rozhodnout, jakou značku telefonu si pořídit, zvítězila by Nokia (43 %) následovaná Samsungem (42 %), Sony (21 %), HTC (18 %) a Applem (13 %). Podíl chytrých telefonů na Slovensku dosáhl až 63 % trhu, zbylých 37 % patří klasickým telefonům s hardwarovou klávesnicí. Před třemi lety byl tento poměr prakticky opačný.
Nejčastější stáří mobilního telefonu na Slovensku je 1 – 2 roku (32 %). Půl roku až rok staré telefony tvoří 23 % celkového počtu, 22 % je starších než 2 roky. Velká většina (82 %) uživatelů si telefon koupila jako nový. Před několika lety byl na Slovensku výraznější počet majitelů, kteří měli telefon z drué ruky.
Slováci si telefony nejčastěji kupují od mobilních operátorů, a to v polovině případů. V prodejně jiných retailerů si telefon koupilo 9 % Slováků, v e-shopech pak 7 %.
Zdroj: Ipsos