Hlavní navigace

Inzerujete na internetu efektivně?

18. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Beboy - Fotolia.com
Podle statistik společnosti Gemius jsou tradiční online reklamní formáty v regionu střední a východní Evropy nejpoužívanější. Na kolik jsou však efektivní?

Inzerujete na internetu efektivně?Přestože jsou preference v oblasti digitální reklamy na analyzovaných trzích odlišné, lze z výsledků zprávy gemiusAdMonitor vysledovat některé obecné trendy, které platí ve všech zúčastněných státech - Bulharsku, České republice, Maďarsku, Polsku, Slovensku a Rumunsku.

Zatímco v první polovině roku 2011 mělo nejvyšší průměrné CTR (click through rate - míra prokliku) Slovensko, nyní je to Polsko. Míra prokliku zde dosáhla téměř 0,6%, což znamená nárůst o 10 procentních bodů.

Výrazný nárůst průměrného CTR (11 procentních bodů) byl zaznamenán také v Maďarsku, které má třetí nejvyšší míru prokliku. Na posledních pozicích mezi měřenými státy se nachází Česká republika a Rumunsko, ve kterém je CTR téměř třikrát nižší v Polsku.

Není formát jako formát

Ačkoliv jsou klasické bannery stále nejpoužívanějšími reklamními formáty na všech analyzovaných trzích, generují menší počet kliknutí. Již z předchozí zprávy gemiusAdMonitor bylo zřejmé, že vysoká míra prokliku nemá vliv na četnost použití daného formátu.

Podíl tradičních reklamních formátů přesahuje 85 % ve všech kampaních měřených společností Gemius. Nejvyšší míry CTR dosáhl na všech analyzovaných trzích kromě České republiky formát pre-roll (tento reklamní formát nebyl na českém trhu měřen zvlášť). Vysoké CTR je logickým důsledkem, jelikož se banner načte jako první a na několik vteřin blokuje zobrazení samotného webu.

Nejčastěji využívaným formátem bannerů v ČR je big square 300x300 px (53 %), za ním pak následují leaderboard 970x210 px (39,3 %) a half page 300x600 px (37,7 %). Co do efektivity – průměrného CTR vede v ČR half page (0,31 %), za ním pak leaderboard (0,23 %) a rozměr 480x300 px (0,19 %).

Na Slovensku je nejpopulárnějším formátem big square (53,3 %). S výrazným odstupem se za ním umisťují formáty 320x320 px (17,3 %) a leaderboard 950x100 px (4,9 %). Z pohledu prokliku vede formát 320x320 px (1,07 %) a s odstupem pak rozměry 460x300 px (0,36 %) a 300x300 px (0,28 %).

Obecně mezi nejefektivnější reklamní formáty na zkoumaných trzích patří také video, wallpaper a toplayer. Více informací naleznete v grafech níže a v prezentaci „gemiusAdMonitor report H2 2011“.


Graf: Průměrné CTR podle jednotlivých států v CEE

MMF24

Graf: Průměrné CTR podle jednotlivých států

Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2011 H2. Analyzované bannery: klasické bannery + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, atd.)

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Zuzana Švecová jmenována novou generální ředitelkou Cisco ČR
Zuzana Švecová jmenována novou generální ředitelkou Cisco ČR
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Electro World se od 1. 9. mění na Datart