Výběrové řízení na oficiální měření internetu pro slovenský trh bylo vyhlášeno IAB Slovakia v lednu 2011 a zúčastnili se ho tři uchazeči: Gemius ve spolupráci s Mediaresearch, comScore a TNS Slovakia.
Slovenské sdružení pro internet hodnotilo splnění všech požadavků uvedených v zadání tendru, zkušenosti kandidátů a také navrhovaná výzkumná řešení a služby. Společnosti Gemius a Mediaresearch Slovakia tak budou pokračovat ve své předchozí spolupráci s IAB Slovakia.
Nová etapa projektu měření návštěvnosti internetu na Slovensku bude sestávat z několika modulů: měření návštěvnosti webových stránek, studie o návštěvnosti internetu z mobilních zařízení a také výzkum sledovanosti on-line videa.
Měření mobilních zařízení a zrychlení výpočtů
Nejdůležitějšími inovacemi příští fáze projektu má být podle prohlášení společnosti Gemius zavedení nové metodologie výpočtu dat, která umožní rychlejší dodání měsíčních výsledků návštěvnosti internetu spolu se sociodemografickou strukturou internetové populace.
Další novinkou je dostupnost údajů o počtu reálných uživatelů v on-line aplikaci (online.aimmonitor.sk) již druhý den po ukončení sledovaného období (den/měsíc/týden) a také snížení věkové kategorie uživatelů internetu z 14+ na 12+, což umožní podle Gemiusu přesnější porovnání dat návštěvnosti internetu a televize.
V nové etapě výzkumu bude zaveden počet zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními, Gemius plánuje rovněž zavedení reportů s počtem reálných uživatelů navštěvujících internet prostřednictvím mobilních zařízení a následné vytvoření panelu uživatelů internetu používajících mobily.
Zdroj: Gemius
Titulní foto: © ra2 studio - Fotolia