Intel chce změnit využití webkamery na 3D nástroj, který rozpozná pohyb, dokáže sledovat emoce a návyky uživatelů u monitoru.
Proto společenost vyvíjí „depth-sensing“ (do hloubky snímající) kameru, která má být vylepšenou verzí 3D kamery, jež dokáže jít hlouběji do obrazu, aby „překlenula propast mezi skutečným a virtuálním světem,“ uvedl Anil Nanduri, ředitel percepčních produktů a řešení v Intelu.
Vylepšení webkamery mají počítači pomoci lépe porozumět lidem, přinést vyšší úroveň interaktivity ve 3D hrách či zlepšit videokonference odstraněním pozadí, uvádí Nanduri.
Kamerka má být schopná identifikovat charakteristiky, rysy a tvary věcí. Například její schopnost rozpoznat vzdálenost, velikost, hloubku, barvu, kontury a další parametry může pomoci v rostoucím segmentu 3D tisku. Sloužila by tak jako 3D skener pro 3D tisk.
Při sledování očí by webkamera zase mohla vyhodnocovat, jak děti čtou text, na čem se zasekávají nebo s čím mají problém.
Hlavní výzvou bude pro Intel vestavění 3D webkamer do tenkých rámečků ultrabooků. První modely s 3D kamerkou by se měly objevit v druhé polovině roku 2014. Technologie bude nejdříve použita v externích webkamerách jako Senz3D, kterou Intel vyvíjí spolu s Logitechem.
Zdroj: IDG News Service