Informační služba Inside provozovaná místním zastoupením společnosti Gartner, publikovala výsledky každoročního průzkumu spokojenosti zákazníků s dodavateli IT řešení a služeb.
Přední čeští dodavatelé byli hodnoceni uživateli (zejména CIO, a dalšími manažery zodpovědnými za oblast IT) z více než stovky největších tuzemských i nadnárodních firem a organizací státní správy.
Z více než čtyř desítek ohodnocených dodavatelů získalo dostatečný počet hodnocení pro uveřejnění výsledků 15 společností (v této skupině byl průměrný počet hodnocení na dodavatele 25, do průzkumu se celkem zapojilo více než 100 respondentů).
Zákazníci odpovídali, zda by na základě své zkušenosti daného dodavatele doporučili, a také dodavatele známkovali z pohledu odbornosti, iniciativnosti a plnění smluvních závazků. Zároveň měli také možnost formou komentářů uvést konkrétní pozitivní a negativní zkušenosti s dodavateli IT.
„Nejčastěji zmiňovaným problémem je nekorektní přístup dodavatelů k výběrovým řízením – například nepravdivé údaje uvedené v nabídce, nebo neschopnost dodat dané řešení. Problémem je také vysoká fluktuace nebo nedostupnost kvalifikovaných pracovníků na straně dodavatelů,“ uvedl šéfredaktor Inside Lukáš Erben.
Inside dodává, že 14 z 15 dodavatelů bylo hodnoceno i v minulém roce a jejich průměrné skóre se meziročně zlepšilo o 2,2 procentního bodu. Výrazně pozitivněji (zlepšení o víc než deset procentních bodů) letos uživatelé hodnotili společnosti Anect, Atos, Trask a Unicorn, přičemž tři z těchto společností (Anect, Trask a Unicorn) se zároveň zařadily mezi nejlépe hodnocené dodavatele.
„Zákazníci […] v komentářích ocenili vstřícnost řady dodavatelů, zejména jejich flexibilitu, proaktivitu a schopnost pomoci ve složitých či kritických situacích,“ dodal Lukáš Erben.
Zdroj: Inside