„Prodejce si může zvolit, které produkty z našeho portfolia nabídne, nastavit svou marži a přidat také svoje vlastní produkty. Samozřejmostí je úprava designu podle vlastních představ,“ komentuje výhody e-shopu David Dupuy, Senior Export Channel Manager Ingram Micro, který je zodpovědný právě za regiony ČR a SR. Pokud učiní koncový zákazník objednávku, zboží se automaticky doručuje na prodejnu resellera. „Na vyžádání poskytujeme službu ‚Personalised Delivery‘, tedy doručení zboží na adresu koncového zákazníka se jménem a logem daného prodejce,“ doplňuje David Dupuy. Měsíční poplatek za pronájem Superstore činí 120 eur, poplatek za službu doručení na adresu koncového zákazníka se pohybuje ve výši 8 eur.
Ingram Micro na počátku letošního srpna otevřel v bavorském Straubingu největší logistické centrum v Evropě, ze kterého obsluhuje celý náš region. „Prodejce se zaregistruje on-line na našich lokalizovaných stránkách, získá zákaznické číslo, přístup do našeho B2B obchodu IM.Order a může začít objednávat. Díky výhodné pozici u českých hranic v nejmodernějším logistickém centru nabízíme doručení po celé ČR do 24 hodin, také podpora je v češtině,“ popisuje podmínky spolupráce David Dupuy. „Naším cílem není přímo konkurovat lokálním distributorům, ale sloužit spíše jako další zdroj, který našim partnerům pomůže odlišit se na trhu. To platí například v oblasti značek, které na vašem trhu nejsou v distribuci. V nabídce máme na 30 tisíc produktů od více než 350 výrobců z oblasti IT, telekomunikace a spotřební elektroniky,“ vysvětluje strategii Marcus Adä, Vice President Sales Ingram Micro.
Nabídka Superstore je tak dalším krokem, kterým se snaží Ingram Micro posílit svou pozici exportéra na českém a slovenském trhu. V ČR a SR měl Ingram Micro svoji stabilní síť zákazníků již před rozšířením své logistické kapacity, jejich počet se podle vyjádření distributora za poslední tři měsíce výrazně navýšil, konkrétní čísla však nesdělil. Dlouhodobé spekulace o vstupu Ingramu na český trh pomocí akvizice se zatím nepotvrdily a jak zaznělo z úst zástupců distributora: „Vše je otázkou vhodné příležitosti a ceny.“