V posledních pěti letech Infor představil tři hlavní vydání svého podnikového softwaru, naposledy loni Infor Xi postavený na cloudové architektuře a s důrazem na použitelnost i v mobilním prostředí.
Z cloudu (AWS) již Infor poskytuje HCM, CRM, EAM a další aplikace. Nyní se soustředí na kritické aplikace, které by bylo možné přesunout do cloudu a dodávat je z něj bez nutnosti dalších modifikací.
Na použitelnosti softwaru bez potřeby jej upravovat si společnost zakládá, což se dlouhodobě odráží v její orientaci na mikrovertikály. V přesunu do cloudu ji pak pomáhá integrační platforma ION.
Cesta do cloudu
Před dvěma lety Infor oznámil program upgradeX, který měl motivovat zákazníky, aby přešli z řešení Infor LN, M3, Lawson, SyteLine a EAM na verzi X, která běží v cloudu. Infor nabídku nyní zatraktivnil.
Na Inforum představil prezident Stephan Scholl novou iniciativu „Lift and Shift“, která představuje tři fáze. Nejzajímavější bude zřejmě první, která on-premise zákazníkům dovoluje většinu jejich běžících systémů Infor (Baan, Movex, M3, System 21) včetně úprav přenést do cloudu.
Doba migrace systémů by podle Inforu neměla přesáhnout šest týdnů. Infor se přitom stará o všechny migrační práce, podporu a hosting v Amazon Web Services, je tedy jedním kontaktním bodem.
Evropská datacentra Amazonu, který patří mezi společnosti registrované pod dohodou Safe Harbor, jsou v Irsku a německém Frankfurtu. To má klientům garantovat uchování jejich dat na evropském kontinentu. „Data vytvořená v Evropě zůstanou v Evropě,“ uvedl na Inforu Stephan Scholl.
V druhé fázi chce společnost přidávat doplňkové cloudové aplikace, které mají vylepšovat to, co zákazník dosud využíval. V obou případech bude klient platit pouze měsíční předplatné v modelu SaaS, a má tak výrazně ušetřit na infrastruktuře i personálu.
Infor předpokládá, že většina jeho klientů takto přemigruje v dalších dvou až 18 měsících. I proto má Stephan Sholl stanovený cíl, aby v následujících devíti měsících plynulo 51 % z celkového licenčního byznysu z cloudu.
Ze strategického pohledu je jasné, že pokud se z Inforu stává poskytovatel softwaru jako služby, jeho nový obchodní model, který místo jednorázových, velkých plateb přináší peněžní tok rovnoměrně rozložený do více let, vyžaduje neustálý růst. Kompenzaci cash-flow z počátku zajistí také existující tradiční licenční byznys.
Co pomůže partnerům?
CEO Charles Phillips poté shrnul oblasti, do kterých Infor aktuálně investuje (značka, lidé, zákazníci a produkty). Pro partnery je zajímavá především značka, u které se snaží výrobce zvýšit povědomí a mediální pokrytí. V tažení Inforu do cloudu je ale důležitá také oblast vzdělávání.
Aby partneři mohli pomáhat svým zákazníkům přecházet do cloudu, budou potřebovat rozšířit své znalosti v oblastech technologií a implementací cloudových balíků Inforu. Scholl také upozornil, že konverzace o cloudu se povede na jiné úrovni managementu a v transformaci bude potřebná podpora ze strany CEO.
Jeff Abbott, SVP, global alliances and channels navíc naznačil, že s cloudem vyvstane také potřeba partnerů se vzdělávat i v dalších modulech, než doposud prodávali.
Představil také pro obchodní partnery snad ještě zásadnější nový způsob odměňování, který vychází z modelu anuitních příjmů. V porovnání s dosavadním modelem sice partneři v prvním roce vydělají méně, ale od druhého roku dále se jejich marže zhruba zdvojnásobí. Vzhledem k pěti či desetiletým vztahům s klienty se to partnerům podle Scholla vyplatí.
Strategická sázka na AWS
Prezentace čísel balíku CloudSuite se ujala Lisa Pope, SVP, global strategy – cloud. Inforu dnes nabízí kolem 40 SaaS aplikací. Do cloudu se mu podařilo získat přes 4 500 klientů, kterým spravuje přes 8 PB dat.
Pope poté srovnala strukturu nákladů při provozování systému on-premise a v cloudu. Vyzdvihla hlavně nižší TCO vlivem odstranění nákladů na tradiční IT infrastrukturu a její správu, ale také snazší plánování budoucích potřeb (nemluvě o průběžné vylepšování a snazším upgradu).
Pope také zdůraznila, že na cloudové nabídce Infor pracoval dva roky. Často musel aplikace přepsat od základu, aby byly mimo jiné multi-tenantní a škálovatelné. „Šlo o významnou investici desítek milionů dolarů a tisíců člověkohodin vývoje, ale je to něco, co jsme si jako soukromá společnost mohli dovolit – něco, co je podstatně těžší, když jste veřejně obchodovaná firma,“ uvedla Lisa Pope.
Infor se rozhodl spolupracovat výhradně s Amazonem, který mu v AWS poskytuje infrastrukturu pro cloudové služby. Jde o 100% sázku. Pope v jednom z rozhovorů na konferenci potvrdila, že Infor v podstatě spoléhá na to, že Amazon nemá zájem opouštět své současné zaměření na PaaS a začínat byznys v oblasti poskytování podnikového SaaS (konkurujícího Inforu).
Pojistkou je i to, že kvůli propojení systémů musely obě společnosti odhalit velkou část svého know-how. Pokud by partnerství některá ze stran ukončila, riskovala by jeho odhalení konkurenci.
Klient Inforu tedy při rozhodnutí, zda do cloudu půjde, nemá prakticky jinou možnost než AWS. Musí zároveň věřit, že partnerství obou firem vydrží, protože zatím neexistuje možnost migrovat k jinému poskytovateli.
Lisa Pope na dotaz ChannelWorldu uvedla, že Infor zvažoval i jiné providery jako Microsoft či IBM, ale dospěl k názoru, že „AWS má pro mission critical aplikace nejlepší služby a dodává nejlepší inovace“. Infor je zodpovědný také za SLA a zákazník v tomto vztahu nepřichází jinak s AWS do kontaktu.
Na prezentaci Lidy Pope vystoupil také Boris Lecoeur, alliance and senior channel manager, Amazon Web Services. Vyzdvihl především zabezpečení jako hlavní prioritu Amazonu s odkazem na získané certifikace a ISO. „Infor Cloud Suite je postavený na nejzabezpečenější platformě, co je dnes na trhu dostupná,“ uvedl Lecoeur.
Iniciativu Inforu pak podpořil slovy: „Pro zákazníky není otázku zda, ale kdy a jak rychle se přesunout do cloudu.“
Zdroj: ChannelWorld