Infor v září vstoupil do fiskálního roku 2010 a jeho zástupci při té příležitosti uspořádali tiskovou konferenci, na které seznámili české partnery a zákazníky s plány do dalšího roku.
Wolfgang Kobek, viceprezident pro regiony CE, EE a Skandinávské země, nejprve seznámil novináře s plány společnosti. V novém fiskálním roce očekává Infor obrat v hodnotě 2 miliardy amerických dolarů celosvětově, z toho téměř polovinu příjmů bude tvořit Evropa.
Na českém trhu nabízí Infor řadu podnikových aplikací jako ERP, řešení pro asset management a další. Pro následující období má u nás podle výrobce největší perspektivu performance management (meziroční růst trhu v roce 2008 byl podle BARC 6,2 %), a to zejména z důvodu poptávky po flexibilních řešeních, konsolidaci a transparentnímu plánování v turbulentních ekonomických změnách.
Jako další perspektivní technologii Wolfgang Kobek představil SaaS (koncept softwaru jako služby) jako základ cloud computingnu. Více k tématu Lukáš Erben na webu CIO.
Z produktových novinek byl kladen důraz zejména na Infor MyDay, což je prostředí postavené na SOA (service-oriented architecture), které integruje veškeré podnikové aplikace do jednotného systému a prostředí a umožňuje práci zaměstnancům prostřednictvím předem definovaných profilů. Novinka cílí zejména na zákazníky v enterprise segmentu.
Zásadní novinkou pro partnery Inforu je spuštění Infor Flex programu. Současným zákazníkům nyní mohou dodavatelé nabídnout přechod na nový systém nebo jeho upgrade právě v rámci tohoto programu, který pro ně bude znamenat především nižší náklady na pořízení nového řešení. Infor Flex program přitom mohou nabízet i partneři.
Pět a více nových partnerů na našem trhu
Jean-Phillippe Pommel, viceprezident pro prodejní kanál v regionu EMEA, následně představil strategii výrobce v nepřímém prodejním kanále, který se na celkovém obratu společnosti podílí více než dvaceti procenty (v případě našeho regionu dokonce téměř třiceti).
Infor podporuje partnery prostřednictvím lokálního channel manažera, řadou prodejních nástrojů, školení a jasnými pravidly pro ochranu obchodních případů. Skupinu současných partnerů by chtěl výrobce do konce roku rozšířit.
„Máme zájem spolupracovat především se společnostmi, které mají kontakty na příslušné obory, nemusejí to být tedy čistě technologické firmy. Hledáme partnery pro oblast warehouse managementu, což mohou být například firmy dodávající RFID řešení, stavební firmy, nebo systémoví integrátoři. Dalším oblastí, kde chceme na vašich trzích rozšířit působnost je performance management. Tady se zase mohou uplatnit například konzultační firmy," upřesnil pro ChannelWorld Jean-Phillippe Pommel.
Infor má v České republice i na Slovensku již zhruba 15 partnerů, nicméně v souvislosti s otevřením nových příležitostí bude hledat zhruba dalších pět.
Podrobnější podmínky pro partnery i způsob jak se zapojit do spolupráce s Inforem najdete v rozhovoru s Jean-Philippe Pommellem, který již dříve vyšel na ChannelWorldu.