Infografika: Sortiment českých e-shopů roste, stejně jako podíl mobilních nákupů

24. 1. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
Elektronika stále tvoří většinu celkového obratu českých e-shopů, ale nejvyšší růst už je třeba hledat jinde. Podle portálu Heureka.cz v roce 2016 nejvíce rostl prodej v segmentech potravin a oblečení. Rozšiřování sortimentu je známkou vyspělého trhu.

Nakupování potravin a oblečení na úkor mobilních telefonů a počítačů. Tak nějak by se dal podle portálu Heureka.cz shrnout rok 2016 z pohledu on-line nakupování. Neznamená to, že by se elektronika nenakupovala, avšak z pohledu meziročního růstu dominovaly loňskému roku jiné kategorie.

Nejvýrazněji vzrostl meziročně online nákup potravin (63 %) a oblečení (33 %), tedy segmentů, jejichž prodej po internetu byl ještě před pár lety marginální. Stále však platí, že prodej IT, mobilních telefonů a černé a bílé techniky je na internetu nejsilnějším segmentem.

Sortiment roste, počet kamenných poboček rovněž

Dalším z velkých ukazatelů roku 2016 je podle Heureky rozrůstání sortimentu, který e-shopy nabízí. Ten vzrostl v průběhu loňska zhruba o pětinu. Sortimentu v segmentu potravin se meziročně zvýšil o polovinu, nabídka v segmentu hobby nebo bílé zboží vyrostl o čtvrtinu.

Češi začínají online nakupovat zboží napříč veškerým sortimentem. To motivuje prodejce přidávat mezi své položky další a další druhy produktů. Týká se to jak velkých nákupních galerií, tak menších prodejců – ti všichni se snaží získat pro koupi zákazníky na svoji stranu,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Další údaj Heureky doplňuje jiný trend a specifikum českých zákazníků, kterým je obliba osobních odběrů a obecně prolínání on-line prostředí s tím kamenným. Počet kamenných výdejen e-shopů se podle Heureky v roce 2016 zvýšil na 9 000, což je tisíc více než v roce 2015.

Mobilní komerce potvrzuje vzestup

Rekordních výsledků dosáhlo v roce 2016 také nakupování přes mobilní zařízení. Přístupy z mobilních zařízení podle Heureky překonaly hranici 37 %. Za neustálým vzestupem mobilních přístupů a nákupů podle Heureky stojí mimo jiné to, jak se k tomu postavily samotné e-shopy.

„Častou překážkou pro mobilní nákupy bývá pro zákazníky nemožnost nebo složitost nákupu na daném e-shopu, který není na mobilní zařízení přizpůsoben. Od loňska na tom však české e-shopy velmi zapracovaly – podíl těch, které jsou už mobilně ‚přívětivé‘ vzrostl na více než třetinu (37 %),“ uvedl Braverman.

Infografika – Shrnutí českého on-line trhu v roce 2016

bitcoin_skoleni

Heureka.cz - Inforgrafika pro rok 2016

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC