Stovka největších e-shopů se utkala v rámci studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Celkovým vítězem se stal obchod se spodním prádlem Astratex.cz, na druhém místě se umístil Footshop.cz a na třetím Alza.cz.
Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Lukáš Hurych z Twista, organizátora studie, Tomáš Braverman z Heureky, Josef Puczok z Mastercardu a další.
Studie odhalila, že zcela nezbytnou součástí uživatelského komfortu v oblasti m-commerce je poskytování intuitivního a promyšleného nakupování.
Výhodou je možnost přihlášení přes Facebook i odložená platba
Například všech 94 % zkoumaných e-shopů umožňuje zákazníkům nakupovat bez registrace, ale jen 32 % poskytuje alternativní způsoby přihlášení, například prostřednictvím sociálních sítí.
Důležitý je i způsob platby – například více než pětina největších e-shopů podle studie nabízí odložené platby. Tuto možnost přitom ještě v roce 2015 nabízela ani ne desetina.
Pohodlí zákazníků zvyšují i další funkce. Celkem 51 % e-shopů, jež se účastnilo studie, uvádí přesný den doručení zboží, dalších 32 % počítadlo, které ukazuje, jaká částka ještě chybí pro dopravu zdarma.
Organizátoři studie v neposlední řadě zaznamenali i rostoucí důraz na udržitelnost, a to konkrétně u 15 zkoumaných internetových obchodů. Jen 4 e-shopy ovšem na svých stránkách důležitost udržitelnosti přímo zmiňují a vysvětlují.
Další závěry najdete v níže přiložené infografice, detailnější výsledky, rozbory metodiky a komentáře najdete na dedikovaném webu studie.
Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020
Zdroj: Twisto.cz