Infografika: Podle čeho si zákazníci vybírají e-shop a kolik se jich vrací?

1. 9. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © goodluz - Fotolia.com
Asociace pro elektronickou komerci představila závěry svého výzkumu, ve kterém zkoumala preference zákazníků při výběru e-shopu. Nakupující se kromě ceny zajímají především o přehledné informace o produktu, dopravu a dostupnost skladem. Přibližně pětina zákazníků zůstává věrná „svému“ e-shopu.

Není sporu, že cena patří při každém nákupu mezi hlavní rozhodující faktory, Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se však rozhodla si posvítit na to, co dalšího hraje roli při výběru e-shopu a také na to, jakou strategii při nákupu čeští spotřebitelé volí nejčastěji.

Zkušenost s nákupem on-line má podle nejnovějšího výzkumu APEK, kterého se zúčastnilo více než 1 500 respondentů, 89 % uživatelů internetu ve věku 15+.

Nejčastěji objednávají zboží po síti zákazníci ve věku 25 až 34 let. Celkem 66 % respondentů v této věkové kategorii uvedlo, že na e-shopech nakoupí minimálně jednou za měsíc.

Naše nejnovější data potvrzují dlouhodobý trend. Na internetu se nakupuje pravidelně a opakovaně, e-komerce je již nedílnou součástí našeho každodenního života,“ uvedl k tomu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Cena je důležitá, ale sama nestačí

Pro výběr internetového obchodu využívá při většině nákupů 62 % zákazníků srovnávače cen či nákupní rádce. Ty jsou podle Vetyšky praktickým pomocníkem, ale samotná nejnižší cena vybraného zboží podle něj nakupujícím nestačí.

Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 % zákazníků, 60 % z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu, 53 % nakupujících vyhledává dopravu zdarma a 52 % pak dostupnost zboží skladem,“ uvedl Vetyška.

Jakou roli hraje u spotřebitelů loajalita a kolik z nich se vrací do svého oblíbeného obchodu? Jako nejčastější nákupní strategii uvedlo nákup ve vyzkoušeném obchodě 20 % respondentů výzkumu. Je však třeba vnímat rozdíly, které přináší jednotlivé kategorie.

Počítače, notebooky a příslušenství nakoupí na obvyklém místě 23 %, drogerii a produkty pro zdraví a krásu 21 %, mobily 20 % a sportovní vybavení 17 % spotřebitelů,“ uvedl Jan Vetyška.

Infografika – Výběr e-shopu z pohledu zákazníka

bitcoin školení listopad 24

APEK - Výběr e-shopu

Zdroj: APEK

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo