Chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, ale zájem o ně neustále roste. Podle průzkumu společnosti Kentico Software si toto zařízení v budoucnu chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, přičemž bezmála čtvrtina tak chce učinit již v tomto roce.
Většina respondentů hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 % pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v možnosti řijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na schůzky, novinky na sociální sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %).
Jako další uváděné výhody chytrých hodinek respondenti uváděli možnost navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %), telefonické a video hovory (32 %), bezpečnostní monitoring, resp. sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %) nebo sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).
Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %).
Na druhou stranu, 54 % dotázaných Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně a dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.
Další kanál pro on-line marketing
Podle Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro on-line marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování své značky nebo pro zasílání cílených nabídek.
„Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ uvedl Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.
Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 % z nich by nevadilo přijímání jakýchkoli reklam a 21 % by ocenilo reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.
Infografika – Výsledky průzkumu Kentico Software
Zdroj: Kentico Software