Význam jednotlivých prodejních kanálů se podle společnosti Incoma GfK mění. Pokud chcete jako prodejci zůstat v budoucnu konkurenceschopní, měli byste podle analytiků tyto trendy v chování českých zákazníků včas zachytit a přizpůsobit se.
Penetrace internetu je v České republice srovnatelná se Spojenými státy nebo Belgií a v tuzemsku má k němu má podle průzkumu přístup 74 % populace. 80 % z této skupiny vlastní mobilní telefon, 70 % stolní počítač, více než 60 % notebook a více než 10 % tablet.
Pro výběr či zakoupení zboží využilo v posledních 6 měsících internet 80 % respondentů. Přitom 88 % z nich k tomu využilo domácí počítač a 25 % počítač v práci. Mobilní telefon pro nákup či výběr využilo 13 % a tablet 5 % oslovených uživatelů.
Internet jako nákupní rádce
Chytrá mobilní zařízení využívají zákazníci často přímo na prodejnách, například ke srovnávání cen výrobků a pročítání recenzí. Čtyři pětiny uživatelů internetu dnes věří, že se pro ně tato síť stala důležitým nákupním zdrojem a dvě třetiny cítí, že mají větší kontrolu nad výběrem nejlepších výrobků než kdykoliv předtím.
Z výzkumu vyplývá, že nákupní chování nemění jen mladší generace, ale mění se také u té starší. Více než 40 % oslovených z věkové kategorie 50 až 64 let tvrdí, že ve srovnání s minulým rokem více využívá internet při vyhledávání, srovnávání cen a také při samotném nákupu zařízení.
Zdroj: Incoma GfK