Hlavní navigace

Incoma GfK: Prodej elektroniky má budoucnost v e-shopech i kamenných obchodech

16. 5. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © digieye - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Incomia GfK zákazníci při nákupu elektroniky vnímají specifická pozitiva e-shopů i kamenných obchodů. O jaká jde? A jak se v tomto ohledu elektronika liší od potravin, drogerie či oděvů?

Prodej elektroniky má budoucnost nejen v internetových obchodech, ale i v těch kamenných, protože u každého z těchto dvou typů obchodů vidí spotřebitelé specifická pozitiva. Vyplývá to z průzkumu Incoma FutureBuy 2013 společnosti Incomia GfK o budoucnosti nakupování.

Nákup elektroniky na internetu je podle průzkumu pro zákazníky atraktivní zejména díky své rychlosti a jednoduchosti. Oslovení zákazníci vyjadřovali názor, že na internetu je větší výběr zboží.

Nákup v kamenné prodejně zákazníky oslovuje zejména osobním přístupem, pomoci informovaných prodavačů. Spotřebitelé také podle průzkumu Incoma FutureBuy 2013 pociťují při nákupu v kamenné prodejně větší pocit bezpečí.

V posledních šesti měsících spotřební elektroniku z oslovených zákazníků 38 % nakupovalo jen přes internet a naopak 27 % pouze v kamenných prodejnách. Více než třetině respondentů (34 %) však kombinuje oba prodejní kanály.

Mobilní telefony za posledních šest měsíců z oslovených zákazníků nakupovalo 39 % výhradně v e-shopech a naopak 33 % jen v kamenných prodejnách. Více než čtvrtina oslovených zákazníků (27 %) pak kombinovala nákup jak v internetovém, tak v kamenném obchodě.

Podle průzkumu společnosti Incomia GfK se tak přístup zákazníků k nákupu spotřební elektroniky a mobilních telefonů spolu s domácími spotřebiči výrazně odlišuje od nákupu potravin nebo drogerie.

Zatímco prý nákup potravin nebo drogerie v kamenném obchodě zákazníci vnímají spíše jako negativní povinnost, tak nákup stejného sortimentu na internetu si pochvaluji. Obdobně je tomu překvapivě i při nákupu oděvů.

Z průzkumu Incoma FutureBuy 2013 vyplynulo, že obecně (nehledě na druh nakupovaného zboží) dávají zákazníci přednost nákupu v kamenných obchodech vedle možnosti osobně si zboží prohlédnout anebo vyzkoušet také kvůli většímu očekávání bezproblémového průběhu případné reklamace.

Jako hlavní důvod nákupu zboží na internetu oslovení zákazníci uvádějí úsporu peněz díky nižším cenám a lepším speciálním nabídkám. Motoristé pak zmiňují, že ušetří za pohonné hmoty. V rámci různých akcí nebo při překročení určité výše ceny nákupu totiž řada e-shopů zajišťuje dopravu zdarma.

Graf č.1: Incoma FutureBuy 2013 (zdroj: Incoma GfK)

MMF24

Incoma FutureBuy 2013

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí
Reportáž: ChannelWorld Awards 2023 s vinohradskou pivní čepicí
Reportáž: ChannelWorld Awards 2023 s vinohradskou pivní čepicí
EET Group je distributorem ProAV techniky značky Atlona
EET Group je distributorem ProAV techniky značky Atlona
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
Software602: Třetina českých firem téměř vůbec nedigitalizuje
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services
TD Synnex je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services