Podle výsledků aktuální studie Elektro 2014 společnosti Incoma GfK roste u zákazníků již třetí rok v řadě význam cenové image obchodu. V letošním roce už je podle studie cenové vnímání obchodníka na prvním místě žebříčku zákaznických priorit.
Třetí rok v řadě podle studie roste i význam možnosti nákupu zboží přes internet. Letos se tento faktor vyšplhal na třetí příčku. Dlouhodobě roste i důležitost nabízeného servisu a možnosti bezproblémové reklamace.
Mizí rozdíly ve vnímání e-tailu a retailu
Studie uvádí, že na trhu s elektronikou dochází k dalšímu sbližování image kamenných a internetových prodejen. V očích zákazníků mají kamenné prodejny dohánět dřívější výrazný náskok e-shopů, a to jak v ceně, tak v šíři nabízeného sortimentu.
Dalším zjištěním je nepříliš vysoká role reklamních letáků. Letáky prodejen s elektronikou podle studie dostává do svých schránek 86 % zákazníků a 75 % si je prohlédne. Počet těch, kteří podle informací na letácích následně i nakupují, však v případě elektroniky nepřesahuje 18 %.
Při výběru konkrétního výrobku u všech sledovaných kategorií rozhoduje na prvním místě cena. V posledních třech letech ale postupně opět pomalu narůstá i význam technických parametrů výrobku, jeho kvality a spolehlivosti, uvádí Incoma GfK.
Zdroj: Incoma GfK